Başlık için Kuramsal Eğitimbilim Dergisi listeleme
Toplam kayıt 498, listelenen: 150-169
-
The examination of prospective mathematics teachers’ mathematics teaching anxiety levels
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)The aim of this research is to determine prospective mathematics teachers’ mathematics teaching anxiety level who continue Pedagogical Formation Program and who study in Mathematics Education Department at the Faculty ... -
An examination of the relationship between psychological wellbeing, social media usage, self-control, and insomnia of Turkish university students
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2023)This study aims to examine the relationship students’ social media use, insomnia, and self-control have with their psychological well-being. A total of 404 students (305 females and 99 males) participated in the research. ... -
An examination on the opinions of teachers regarding the use of impression management tactics
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)The purpose of this study was to examine the opinions of teachers regarding the use of impression management tactics. Phenomenological pattern from qualitative research patterns was used in this study. The study group ... -
Examining science teachers’ performances at planning geology lesson through tpack-based argumentation practices
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.10.2022)This study aims to reveal science teachers’ performances in designing TPACK-based argumentation practices for teaching geology. This study used a holistic single case study design where thirty-two science teachers participated ... -
Examining the educational sections of development plans in Turkey in the context of educational administration
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 28.01.2021)Development-education interaction can be seen clearly in development plans. This study aims at making inferences about educational administration from the educational sections of the development plans in Turkey since ... -
Examining the problems faced by teachers: The case of Şanlıurfa
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 21.07.2020)The purpose of this research is to identify the problems experienced by teachers. The research was carried out with a survey pattern. Data were collected online from 4657 teachers working in Şanlıurfa province. According ... -
Examining the relationship between meaningful work and job engagement
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2022)Ensuring teachers’ job engagement is critical in achieving educational goals. This study examined the relationship between meaningful work and job engagement using the data collected from 452 teachers in Turkey. The data ... -
Expatriate non-native English-speaking teachers’ challenges and coping strategies in the Turkish EFL classroom: A qualitative study
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2023)The global demand for teachers of English has led to an escalation in the number of non-native English speakers traveling overseas to teach English. Although teaching English abroad is typically associated with native ... -
Exploring the gap between instructors’ and learners’ preferences about error correction in ELT
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)For successful learning, meeting the expectations of language instructors and learners is indispensable. Taking this into consideration, this study attempts to identify the preferences and expectations of adult EFL ... -
Farklı Meslek Çalışanı Ebeveynlerin Okul Öncesi Öğretmenlerine İlişkin Görüşlerine Nitel Bir Bakış
(28.12.2018)Bu çalışma ile okul öncesi dönemde çocuğu olan farklı meslek çalışanı ebeveynlerin okul öncesi öğretmenlerine dair görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi dönemde çocuğu olan, üniversite ... -
Farklı türdeki ilkögretim okullarına devam eden beşinci sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının incelenmesi
(2011)Araştırma, farklı türdeki ilköğretim okullarına devam eden besinci sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarını değerlendirmek ve cinsiyetin çoklu zeka alanları üzerinde farklılık yaratıp yaratmadığını belirlemek amacıyla ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin ve bilimsel bilginin doğasına yönelik bilgi ve görüşlerinin belirlenmesi
(2017)Öğrencileri bilimi ve bilimsel bilginin doğasını anlayan bireyler olarak yetiştirebilmenin tek yolu gerek fen gerekse diğer alanlardaki eğitimcileri de bilimi ve bilimsel bilginin doğasını kavramış bireyler olarak ... -
Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Bilginin Doğası Anlayışlarının İncelenmesi
(2016)Bu çalışmada fen bilgisi öğretmeni adaylarının bilimsel bilginin doğasına yönelik anlayışlarının belirlenmesi ve farklı değişkenler (cinsiyet ve sınıf düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini ... -
Fen Bilgisi ve Biyoloji Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimyasal Etkileşimler Hakkında Yaptığı Tanımların İncelenmesi
(28.12.2018)Bu çalışmanın amacı, üniversites öğrencilerinin kimyasal türler arası etkileşimler ile ilgili yaptıkları tanımların incelenmesidir. Ayrıca, çalışma kapsamında Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin bu tanımlar üzerindeki etkisi ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntem ve Teknikleri Üzerine Bir Araştırma: Amasya Örneği
(2014)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi öğretmenlerinin hangi öğretim yöntem ve tekniklerini derslerinde daha ağırlıklı olarak kullandıklarını belirlemektir. Özel durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada ... -
Fen ilköğretim öğrencilerinin problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişki
(2017)21. yüzyıl bireylerinin girişimcilik, yaratıcılık ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. Bu becerilerden problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri öğretim programındaki ... -
Fen Öğretiminde Karşılaşılan Matematik Temelli Sıkıntılar: Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Tecrübelerinden Yansımalar
(2011)Bu çalışma, ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki öğrencilerin matematiksel bilgilerinin fen konularının öğretimine yönelik etkilerini Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin tecrübeleri doğrultusunda ortaya koymak amacıyla ... -
Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Zihinsel Risk Alma Becerilerinin Piaget’in Bilişsel Gelişim Dönemlerine ve Eğitim Kademelerine Göre İncelenmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı, 4-8. sınıf öğrencilerinin bilişsel gelişim dönemlerini belirlemek ve bu dönemlerin ve eğitim kademelerinin zihinsel risk alma becerisine etkisini incelemektir. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışmada ... -
Fen ve Teknoloji Derslerinde Yapılması Öngörülen Yapılandırmacı Etkinliklerin Uygulanma Sıklığı
(2011)Türkiye, yapılandırmacı öğrenme anlayışına göre şekillendirdiği yeni öğretim programlarını 2005 yılından itibaren ilköğretim okullarından başlayarak uygulamaya koydu. Bu çalışmanın amacı, yeni ilköğretim Fen ve Teknoloji ... -
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İç Kaynaklı İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2013)Bu çalışmada ilköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin iç kaynaklı iş tatmin düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada, karşılaştırmalı ilişkisel tarama modeli ve tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılmıştır. ...