Başlık için Kuramsal Eğitimbilim Dergisi listeleme
Toplam kayıt 498, listelenen: 230-249
-
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Çoklu Çözüm İçeren Problemleri Çözebilme Becerileri
(2015)Bu araştırmanın amacı farklı matematik konularında çoklu çözüm içeren problemlerde ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının performanslarının incelenmesidir. Araştırma 2013-2014 bahar dönemi sonunda ilköğretim bölümü ... -
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik İnşa Etkinliklerine Yönelik Görüşleri
(2014)Geometri öğrenme görselleştirme, geometrik inşa ve muhakeme olmak üzere üç bilişsel süreci içermektedir. Bu süreçlerden görselleştirme ve muhakeme süreçlerine yönelik literatürde birçok çalışmaya rastlanmasına karşın ... -
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme ile Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
(2013)Problemin ne sorduğunu anlamada yaşanacak sorun, matematiksel modelleme sürecini doğrudan etkileyecektir. Bu bağlamda araştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmen adaylarının okuduğunu anlama becerisi ile matematiksel ... -
İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarının Etkililiği Ölçeğinin Geliştirilmesi
(2010)Bu çalışmada, yöneticilerin öğretimsel liderlik davranışlarının yeni (2005) ilköğretim müfredatının uygulanmasındaki etkililik düzeyini belirlemek amacıyla, eğitimci görüşleri temelinde bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. ... -
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Düşünme Stilleri ve Yaşam Çatışması
(2010)Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin yaşam çatışması düzeyinin, yapılandırmacı düşünme stillerinden etkilendiği şeklinde oluşturulan teorik modele ilişkin var olan nedensel durumları ortaya koymaktır. ... -
İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi
(2012)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesidir. Ölçek geliştirme sürecinde ilk olarak temel ve üst düzey becerilere yönelik sorular (34 madde) ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Cisimlerle İlgili Kavram Bilgilerinin Analizi
(2013)Bu çalışma ile ilköğretim öğrencilerinin bazı geometrik cisimlere yönelik kavram bilgilerini analiz etmek ve yorumlamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrutusunda öğrencilere üç sorudan oluşan teşhis testi uygulanmıştır. Bu teşhis ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Felsefesiyle İlgili Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim felsefesiyle ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Uşak merkezinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden seçilen 290 ... -
İlköğretim Öğretmenlerinin Küresel Isınmayaİlişkin Görüşleri
(2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin küresel ısınma ve bundan dolayı meydana gelen iklim değişiklikleriyle ilgili görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu Erzurum ilinde, ilköğretimde ... -
İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeylerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)Organizational silence, which is considered to be one of the concepts that obstruct the process of reaching organization’s goals, is defined as an obstacle and considered as one of the vital obstacles to the worker's feedback. ... -
İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Hakkındaki Düşünceleri
(2010)Çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin 2005 yılı ders programına uygun olarak okutulan Matematik dersi hakkındaki görüş ve düşünceleri ile dersten beklentilerini belirleyebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
İlköğretimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Bu çalışmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin araç gereç kullanımına yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmaktadır. Afyonkarahisar il merkezinde ve kasabada görev yapan öğretmenlerden gönüllü olanlarla görüşme ... -
İlköğretimde Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Yönlendirme Etkinliklerinde İşbirliği ve Uyum Boyutlarında Karşılaşılan Sorunlar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)The general aim of this research is to describe the present status and put forward the problems in period of to get adaptation to orientation guidelines and collaboration-coordination in orientation activities based on ... -
İngilizce öğretmeni adaylarının sosyal ağları öğrenme ve öğretme amaçlı kabul ve kullanımı
(28.12.2018)Çevrimiçi öğrenme imkanları öğrencilere zaman ve mekan sınırı olmaksızın eğitim alma şansı sağlar. Dolayısıyla, öğretmen adayları sosyal ağları hem kendi öğrenmeleri için hem de öğretme amaçları için kullanmayla aşina ... -
Job satisfaction and workplace happiness as predictors of workplace friendship across psychological counselors
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2023)Workplace friendship is a unique type of relationship across all organizational levels between employees in the same or different departments and is an important factor in professional life. It has been suggested that ... -
Kariyer hedefi geribildirim ölçeği’nin (khgö) Türkçeye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu çalışmada Kariyer Hedefi Geribildirim Ölçeğinin (KHGÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırma, iki farklı üniversite ve beş farklı lisede öğrenim gören toplam 1.068 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin yapı ... -
Kişilerarası Duyarlılık Ölçeğinin Türk Üniversite Öğrencilerinde Psikometrik Analizi
(2012)Kişilerarası duyarlılık, başkalarının duygu ve davranışlarına yönelik aşırı farkındalık ve duyarlılık gösterme olarak tanımlanmıştır. Kişilerarası duyarlılık ölçeği (KDÖ), öz-bildirim tarzı kişilerarası duyarlılığı ölçmeye ... -
Küreselleşme, Eğitim ve Gelecek
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2009)Bu çalışmada küreselleşme olgusu ve boyutlarına değinildikten sonra Türkiye için gelecekteki eğitim yöneliminin nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur. Eğitim bir gelecek tasarımı sonucu birey ve toplumu hedeflenen ... -
Kırgızistan üniversitelerinde öğrenim gören Türkiye vatandaşı öğrencilerin karşılaştığı sorunlar
(2016)Araştırmanın amacı, Kırgızistan üniversitelerinde öğrenim gören Türkiye vatandaşı öğrencilerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Nitel bir araştırma olan bu çalışma, durum çalışmasının tek durum yaklaşımı kullanılarak ... -
Kırsal ve Kentsel Kesimdeki Öğrenci Velilerinin Teknoloji ve Derslerde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi: Kütahya ili Örneği
(2015)Araştırmanın amacı; kırsal ve kentsel kesimdeki öğrenci velilerinin teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını değerlendirmektir. Bu araştırma tarama modelinde olup, betimsel türde ilişkisel tarama ...