Başlık için Kuramsal Eğitimbilim Dergisi listeleme
Toplam kayıt 498, listelenen: 385-404
-
Öğretmenlerin Mesleki İyilik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi, Test Edilmesi ve Kullanılması
(2015)Bu çalışma, Öğretmenlerin Mesleki İyilik Algısı Ölçeğinin geliştirilmesi, bu ölçeğin test edilmesi ve kullanılmasını konu edinmektedir. Ölçek geliştirme süreçleri izlenerek AFA ve DFA analizleri yapılmış, madde-toplam ... -
Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki
(28.12.2018)Bu araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ve yaşam doyumları, demografik değişkenler açısından da ... -
Öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına yönelik metaforik algıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarının iç içe geçmiş ve ... -
Öğretmenlerin örgütsel erdemlilik düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırma öğretmenlerin örgütsel erdemlilik ile iş doyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Trabzon il merkezinde ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan 298 öğretmenin katıldığı araştırma ... -
Örgütsel politika algısı ölçeğinin okul örgütleri için Türkçe’ ye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırmanın amacı, Ferris ve Kacmar (1992) tarafından geliştirilen Örgütsel Politika Algısı Ölçeğini okul örgütleri için Türkçe’ye uyarlamaktır. Araştırma ortaokul öğretmenlerinden oluşan üç farklı çalışma grubuyla ... -
Öz Yansıtma ve Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlikleri Üzerinde Etkisi
(2017)Bu araştırmanın amacı öz yansıtma ve sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarının öz yeterlikleri üzerindeki etkisini analiz etmektir. Veri toplamada ve analizinde karma yöntemler yaklaşımı kullanılmıştır. Öğretmen ... -
Özel Dershanelerin Biyoloji Öğretimine Katkılarının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(2010)Bu araştırma ile Türkiye’de eğitim sisteminde yer alan özel dershanelerin biyoloji eğitimine sağladığı olumlu ve olumsuz etkilerini belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma Erzurum il merkezindeki muhtelif dershanelerden basit ... -
Parental participation in children’s education: Experiences of parents and teachers in Ghana
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 21.07.2020)The engenderment of children’s education requires the interplay of several factors with parental involvement as a key ingredient in the educational experience. However, some parents’ participation in their children’s ... -
Perceptions of school administrators on their contributions to teacher professional development
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)The aim of the study is to determine the contribution of school administrators working in Şanlıurfa to the professional development of teachers. The research was conducted according to the survey model. Data from 493 school ... -
Physical education and sports course value orientations of secondary school students
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.10.2020)The aim of this study was to examine the value orientation of secondary school students in Physical Education (PE) in terms of gender, age, doing regular sports, participating in school teams, and family income variables. ... -
Podkastlar dinleme ve sesletim dersinde anlamlı girdi sağlayabilir mi?
(24.10.2018)Bu durum çalışmasının amacı İnglizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dinleme, konuşma ve sesletimlerini geliştirmek için podkast kullanımına dair deneyimlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Katılımcılar ... -
Polis Öğrencilerinin Dersler ve Eğitmenlerden Memnuniyet Düzeyleri: Memnuniyet Akademik Başarıyı Etkiliyor mu?
(2014)Öğrencilerin memnuniyet düzeyinin ölçülmesi, eğitim sisteminin aksayan yönlerini bularak eğitimin kalitesini artırabilmek adına etkili iyileştirme yapmada kullanılabilecek önemli bir araçtır. Bu araştırmada bir Polis Meslek ... -
Pre-service teachers’ perceptions about the efficacy of different types of feedback on micro-teaching activities
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.04.2021)This research investigates pre-service teachers’ perceptions regarding the efficacy of the feedback on their micro-teaching activities. During a 16-week semester, nine pre-service teachers were observed and their micro-teaching ... -
Pre-Service teachers’ understandings of doing statistics in the context of teaching graphs
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 19.10.2021)It was aimed to examine pre-service teachers’ developing understandings of doing statistics within a practicum based micro teaching lesson study. It was focused on their understandings (i.e., content knowledge) of doing ... -
Prediction validity of teaching efficacy on task-centered anxiety: A study on physical education teacher candidates
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.10.2020)This study aimed to determine the relationship between physical education teacher candidates’ teaching efficacy and task-centered anxieties. Correlation survey model was used in this research. The research group consisted ... -
"Prens" Sabahattin Bey’in Eğitim Üzerine Düşünceleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Osmanlı Devleti’nin 19. yüzyılda yaptığı modernleşme çalışmaları, kurduğu okullar, Avrupa’ya gönderdiği öğrenciler ve Avrupa’ya kaçan siyasiler; 20. yüzyıl başlarında ülkenin geleceği hakkında çok yoğun bir tartışma ... -
Preservice teachers’ experience of history and philosophy of science course: a phenomenological research
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 19.10.2021)This research aimed to lay bare preservice teachers experience of history and philosophy of science courses. Being a phenomenological design, this research has 19 preservice teachers (age range 19-22 years; 10 male, 9 ... -
Probleme dayalı öğrenme süreci: mevcut durum, sorunlar ve teknoloji destekli çözüm önerileri
(24.10.2018)Bu çalışmada tıp fakültelerinde sıklıkla kullanılan bir yöntem olarak probleme dayalı öğrenme (PDÖ) sürecinde gözlenen ve literatürde de değinilen bir takım sorunlar ele alınmış ve bu sorunlara teknoloji destekli çözüm ... -
Program Geliştirme Dersinin Öğretmen Adaylarının Program Geliştirmeye İlişkin Bilişsel Farkındalık Düzeyine Etkisi
(2013)Bu araştırmanın genel amacı, program geliştirme dersi alan öğretmen adaylarının program geliştirmeye ilişkin bilişsel farkındalık düzeylerindeki değişmeyi incelemektir. Araştırma, deneme öncesi (pre-experimental) desenlerden ... -
Prospective mathematics teachers’ task modifications utilizing their knowledge of pattern generalization
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 28.07.2023)The purpose of the study is to evaluate how prospective mathematics teachers (PMTs) modify tasks to facilitate students’ learning of pattern generalization through the use of their mathematical knowledge for teaching. Case ...