Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Metafizik, fizikötesi mi fiziküstü mü? Matematiksel paradigmayla değerlendirme
(2016)
Bu çalışmada öncelikle metafizik kavramının ne olduğu üzerinde durulmuştur. Daha sonra metafizik üzerine yapılan araştırmalar, metafiziğin genelde bilimle özelde de matematik ve mantıkla ilişkisi tartışılmıştır. Ayrıca ...
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin incelenmesi
(29.01.2018)
Bu araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin; problem kurmada önemli bir yere sahip olan niceliksel bilgiyi düzenleme, seçme, kavrama ve aktarma becerileri incelenmiştir. Matematiksel gelişimin önemli bir bileşeni olarak ...
Sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin matematik odaklı epistemolojik inançlar bağlamında açıklanması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)
Araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerileri matematik odaklı epistemolojik inançlar bağlamında ele alınmıştır. Çalışmaya İzmir şehir merkezindeki bir devlet okulunun sekizinci sınıf düzeyinde ...
Role of teacher quality and working conditions in TIMSS 2019 mathematics achievement
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.04.2022)
This correlative study examined the role of teacher qualities and working conditions in 4th and 8th-grade Turkish students’ mathematics achievement in TIMSS 2019. Teacher qualifications were defined based on the teacher ...
Investigating preservice teachers’ origami-based mathematics lesson plans
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2023)
Origami became an increasingly used instructional tool in mathematics education and its successful use depends on developing effective origami-based mathematics lesson plans. Therefore, this study investigated origami-based ...