Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Okul geliştirme konusunda yöneticilerin yaşadıkları sorunlar
(2016)
Bu çalışmanın amacı okul geliştirme çalışmalarında yöneticilerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Araştırmada nitel veri desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi ...
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında grafik düzenleyici kullanımının incelenmesi
(28.12.2018)
Grafik düzenleyiciler, kavramlar arasındaki ilişkileri görsel şekilde sunan öğrenme ve öğretme materyalleridir. Grafik düzenleyicilere ders kitaplarında yer verilmesi bir yandan öğrencinin kitapta sunulan teorik bilgiyi ...
Öğretmenlerin dersi planlama, ortam ve materyal hazırlama yeterlikleri ile sosyo-kültürel özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2012)
Bu araştırmada, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin eğitim programlarına uygun olarak dersi planlama, sınıf ortamını düzenleme ve konuya uygun materyal hazırlamadaki yeterlikleri ile sosyo-kültürel özellikleri ...
Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının mesleki benlik saygıları
(2011)
Bu araştırmada, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının mesleki benlik algılarının mezun olunan lise türü, yükseköğretim programı tercih sırası, sınıf düzeyi ve ailede öğretmen olma durumu değişkenleri açısından ...
Öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına yönelik metaforik algıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)
Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarının iç içe geçmiş ve ...
An examination on the opinions of teachers regarding the use of impression management tactics
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)
The purpose of this study was to examine the opinions of teachers regarding the use of impression
management tactics. Phenomenological pattern from qualitative research patterns was used in this study. The study
group ...
Parental participation in children’s education: Experiences of parents and teachers in Ghana
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 21.07.2020)
The engenderment of children’s education requires the interplay of several factors with parental
involvement as a key ingredient in the educational experience. However, some parents’ participation in their
children’s ...
Analysis of the relationship between teachers' perceptions of organizational ıdentification and meaningful work
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.10.2022)
Teachers that identify with their organizations and find meaning at work can contribute to their
students and schools from various aspects. However, there is limited evidence on teacher perceptions of
organizational ...
The relationships among teacher leadership, teacher self-efficacy and teacher performance
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 19.10.2021)
This study examined the relationships among teacher leadership, teacher self-efficacy and teacher performance according to the views of teachers. 401 teachers working in official primary and secondary schools in Altındağ ...