Carl schröder’in dıe ersten übungen für vıoloncello opus 31 etüt kitabının incelenmesi
Abstract
Bu araştırma; Batı Müziği eğitimi veren kurumlarda, viyolonsel eğitiminde
kullanılan “Carl Schröder Dıe Ersten Übungen Für Vıoloncello Opus 31” metodunun
incelenmesine yöneliktir. Araştırmada; Carl Schröder’in “Dıe Ersten Übungen Für
Vıoloncello Opus 31” etüt kitabında yer alan müzikal dinamiklerin, sağ el yay tekniklerinin,
sol el teknik konuların ve etütlerle viyolonsel eğitiminde ulaşılmak istenen hedeflerin
belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, kaynak
taraması yoluyla bilgiler elde edilmiş ve Carl Schröder’in Opus 31 etüt kitabında bulunan 30
etüdün teknik ve müzikal analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda da çeşitli çözüm
önerilerinde bulunulmuştur. This study is based on analysy of “Carl Schröder Dıe Ersten Übungen Für
Vıoloncello Opus 31” method which is used in teaching/ training cello in Western Music
Education institutions. The study aims to define the musical dynamics which are examined
in the book “Dıe Ersten Übungen Für Vıoloncello Opus 31” of Carl Schröder, right hand
arch techiques, left hand technical subjects and studies and the aimed targets to be reached in
cello teaching/training. It is a descriptive study. The information was obtained through
literature search and 30 etudes were analyzed technically and musically at Carl Schröder’s
book, Opus 31 etude. As a result of analyses were made in a variety of solutions.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
1Issue
1Collections
- Cilt 1 : Sayı 1 [10]