Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydıner Uygun, Mehtap
dc.date.accessioned2017-03-15T07:13:18Z
dc.date.available2017-03-15T07:13:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2149-4304
dc.identifier.urihttp://amader.aku.edu.tr/sayi1/5)mehtapaydiner.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4418
dc.description.abstractBu çalışma öğretmen adaylarının Türk halk ve geleneksel Türk sanat müziklerine ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma grubu 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Fen Bilgisi (%20,37), Matematik (%6,25), Müzik (%15,05), Resim-İş (%8,33), Sınıf (%13,43), Sosyal (%14,35) ve Türkçe Eğitimi (%22,22) Ana Bilim Dallarında öğrenim görmekte olan 432 öğrencidir. Çalışmanın verileri katılımcıların geleneksel müzik türlerine ilişkin sahip oldukları metaforlarını ortaya koymak amacıyla “Türk halk müziği… gibidir. Çünkü …” ve “Geleneksel Türk sanat müziği… gibidir. Çünkü …” ifadelerini tamamlamaları yoluyla elde edilmiştir. Çalışma sonucunda katılımcıların Türk halk müziğine ilişkin 67 adet ve geleneksel Türk sanat müziğine ilişkin 78 adet metafor ürettikleri tespit edilmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından incelenerek Türk halk müziğine ilişkin metaforlar 12, geleneksel Türk sanat müziğine ilişkin metaforlar da 13 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Çalışmada Türk halk müziğine ait kavramsal kategorilerden kültürel bir unsur, sürekliliği sağlayan bir unsur, tanımlayıcı bir unsur, temel bir unsur, aidiyet hissi oluşturan bir unsur ile temsil edici bir unsur kategorilerinin en fazla katılımcının bulunduğu kategoriler olduğu belirlenmiştir. Geleneksel Türk sanat müziğine ait kavramsal kategorilerden de huzur, mutluluk ve sağlık verici bir unsur, geçmişi anımsatan bir unsur, değerli bir unsur, sanatsal özellikleri tanımlayan bir unsur ile olgun insana hitap eden bir unsur kategorilerinin en fazla katılımcının bulunduğu kategoriler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine teacher candidates’ understanding of Turkish folk and traditional Turkish art music through metaphors. The sample group of the study is the 432 students who are studying in the Science (%20,37), Mathematics (%6,25), Music (%15,05), Painting-Work (%8,33), Classroom (%13,43), Social (%14,35) and Turkish Education (%22,22) in Nigde University Education Faculty in the autumn semester of 2014 - 2015 school year. Collecting data of the study were asked to complete the prompt “Turkish folk music is like…because…” and “Traditional Turkish art music is like… because…”. According to the results overall, teacher candidates produced 67 metaphors of Turkish folk music and 78 metaphors about traditional Turkish art music. Based on these metaphors about Turkish folk music 12 conceptual categories and about traditional Turkish art music 13 conceptual categories were identified. In the study, it is determined that cultural elements, an element that provides continuity, a descriptive component, a fundamental part, an element creates a sense of belonging and representative feature category of Turkish folk music belonging to the conceptual categories are most participants found. It is also found that peace, happiness and health-giving element, an element reminiscent of the past, a precious commodity, an element that define the artistic features and an element appeal to mature people of Traditional Turkish Arts in the conceptual categories are most participants found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.identifier.doi10.5578/AMRJ.8905en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeleneksel Müzik Türlerien_US
dc.subjectMetaforlaren_US
dc.titleÖğretmen adaylarının geleneksel müzik türlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examining of teacher candidates’ perception of turkish folk and traditional turkish art music through metaphorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster