Wolfgang amadeus mozart‘ın bir üflemeli çalgı ile yaylı üçlüsü/dörtlüsü için oda müziği eserleri ve kv 370 (368b) fa majör obualı dörtlü’nün ayrıntılı analizi
Özet
de külliyatı içinde önemli yer tutmaktadır. Besteci bu eserlerin
çoğunda bestecilik tekniği açısından yeni buluşlar ve teknikler geliştirdiği
veya daha önce başlatılmış yenilikleri doruk noktasına ulaştırdığı için bu
eserlerin incelenmesi yalnızca Mozart araştırmaları açısından değil müzik
tarihi açısından da değerlidir. Bu çalışmada, çoğunlukla yapıldığı üzere
(örneğin yaylı dörtlüleri gibi) başat oda müziği kadrolarına değil, biraz
gölgede kalmış oda müziği eserleri olan bir üflemeli çalgı ile bir yaylı
çalgılar üçlüsü veya dörtlüsü için bestelenmiş dörtlü ve beşlilere ve özellikle
de KV 370 (368b) Obualı Dörtlü’süne odaklanılmış, aynı zamanda oda
müziğinin tarihsel gelişimi, Viyana Klasisizmi’ndeki konumuna ayrı bir
parantez açılarak irdelenmiştir. Chamber music pieces of Wolfgang Amadeus Mozart, who has
composed all kinds of works, have an important place in his compositions.
Studying such pieces is not only important for studying Mozart but also for
music history because of Mozart’s innovations in composition and musical
techniques and also because that he advanced previous innovations to the
highest standards with such pieces. This study focusses on quartets and
quintets composed for one wind instrument and three or four string
instruments and especially on Oboe Quartet KV 370 (368b), which was
somewhat hidden in the back ground, contrary to the general (such as string
quartets); and also examines historical development of chamber music,
especially in Viennese Classicism.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
1Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 1 : Sayı 2 [7]