dc.contributor.author | Tan, Zerrin | |
dc.date.accessioned | 2017-03-16T08:26:43Z | |
dc.date.available | 2017-03-16T08:26:43Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2149-4304 | |
dc.identifier.uri | http://amader.aku.edu.tr/sayi2/3.%20zerrin%20tan.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4429 | |
dc.description.abstract | Çağdaş Dönem, müzik tarihinin son yüzyıllık dönemini kapsar.
Daha önceki müzik dönemlerindeki gibi bu zamanın ruhu da güzel sanatlara
yön verir. Bu dönemde birçok akım ortaya çıkmıştır. İzlenimcilik,
anlatımcılık, yeni klasikçilik, gelecekçilik, doğacılık, ilkecilik, varoşçuluk,
folklorizm ve caz gibi…
Francis Poulenc, Çağdaş Dönem bestecilerinden olup, müzik stilini
empresyonizmin ilk temsilcilerinden olan Debussy ve Igor Stravinsky’nin
neo-klasik stilinden almıştır. Empresyonizm; gerçeğin bir anlık ve
tekrarlanamayacak olan tarafını, edinilen izlenimle aktarması öngören sanat
akımıdır. Francis Poulenc, kendi yüzyılının en sevilen kompozitörlerinden
biridir. O’nun müziği, melodik, lirik ve duygusal ifadeli olup açık bir şekilde
tonsal bir çerçeve içindedir. Eserleri zarif bir şekilde akar, Fransız
hafifliğinin somut örnekleridir. Francis Poulenc’in obua ve piyano için
yazmış olduğu sonatı, bir ifadelerden ziyade öneriler eseridir. Sonatın ağıryavaş-ağır
bölümler şeklindeki alışılmamış yapısı karanlık bir sonuç bırakır.
Eserlerinin açıklayıcı bir biyografik analizi olarak, kendi cinselliğinin,
kompozisyonunun merkezi olduğunu açıkça belirtmektedir. F.Poulenc’in
homoseksüel hayatı ve sanatı, iç karmaşasına galip gelerek, önemli bir eser
yaratmayı başaran derin sıkıntılar içindeki bir sanatçı örneği vermektedir | en_US |
dc.description.abstract | Contemporary period covers the last hundred years of music history.
As happened in the previous periods, the spirit of that time day directs the
fine arts. In this period, many currents have emerged. Impressionism,
Expressionism, the new classicism, futurism, naturalism, principlism,
varoşçuluk, as folklorism and jazz ...Francis Poulenc, is one of the contemporary period composers,
formed his style by being impressed by the neo-classic styles of Debussy and
Igor Stravinsky who are among the first followers of impressionism
movement. Impressionism is an art movement aiming to express the
unrepeatable momentary side of actuality by relating the impression
perceived.
Francis Poulenc is one of the most popular composers of his
century. His music is melodic, lyrical and emotionally expressive and is
clearly in a tonal framework. His works flow elegantly and are the concrete
samples of French delicacy. French Poulenc's Sonata for oboe and piano,
which he wrote, is the work of a phrase rather than advice. The
extraordinary structure of this sonata being in the form of slow-gradual-slow
brings about an obscure conclusion result. As a descriptive analysis of
biographical works, his own sexuality is clear that the center of the
composition. As F.Poulenc’s homosexual life and art overcome the confion in
his soul, he becomes an example of artist who produced a significant piece of
art. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Francis Poulenc | en_US |
dc.subject | Obua | en_US |
dc.subject | Form | en_US |
dc.subject | Armoni | en_US |
dc.subject | Üflemeli Çalgılar | en_US |
dc.title | Francis poulenc obua ve piyano sonatı’nın; form, analiz ve icra yönünden incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analyzing the oboe and piano sonata of francis poulenc from the aspect of from, assay and performing | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 25 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |