Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElgün, Murat
dc.contributor.authorIşıkhan, Cihan
dc.date.accessioned2017-03-16T08:42:14Z
dc.date.available2017-03-16T08:42:14Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2149-4304
dc.identifier.urihttp://amader.aku.edu.tr/sayi2/4.%20murat%20elg%C3%BCn%20-%20cian%20%C4%B1%C5%9F%C4%B1khan.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4430
dc.description.abstractSinema ve belgesel başta olmak üzere video amaçlı kurguda ses ve müzik, gelişen ve değişen bilgisayar teknolojisiyle birlikte şimdiye kadar hiç olmadığı düzeyde etkin bir sanal ortam aracılığıyla üretilmektedir. Bilgisayar merkezli bu sanal ortam günümüzde, görsel amaçlı üretilen tüm tınıların ortak çekim noktası ve endüstriyel kaygılar düşünüldüğünde üretim zincirinin zorunlu bir parçası haline gelmiştir. Başlarda yalnızca bir tür ses üretim modeli olarak görülen ve oluşumundaki sonucuyla yeter düzeyde kabul gören görsel amaçlı ses ve müzik üretimi, söz konusu sanal gerçeklikle birlikte günümüzde yerini uç düzeyde tınısal kaygılara ve geçmişte hiç olmadığı kadar tınıda en doğalını yakalamaya bırakmıştır. Genel yapısı itibariyle özellikli donanım ve yazılımların kullanıldığı görsel amaçlı sanal ortam ses ve müzik üretim modelinin günümüzdeki en iyi örneklerinden birini yansıtan ve bu çalışma kapsamında yapımı tamamlanan “Asfur” ve “Yılan Hikâyeleri” adlı belgesel filmler, sanal ortam tını üretiminin günümüz sürecini etkili bir şekilde göstermektedir. Bu makale, yukarıda sözü edilen belgesel film özelinde görsel ürünlerde sanal ortam ses ve müzik üretiminin günümüzdeki uygulamalarını içermektedir. Belgeseller özelinde tını üretiminin yalnızca ses üretim modeli yerine nasıl bir tını oluşturma kaygısı ortaya çıkardığı, bu işlemlerin editörlükten çok müzik-teknik bileşimiyle yaratıcılığı hangi düzeyde gerektirdiği ve tüm bunların sonucu olarak, video amaçlı ses ve müzik üretiminde tını üretimi ve işlemenin günümüz teknolojisiyle sanal ortamlarda ne gibi sonuçlar ortaya çıkardığı aktarılacaktıren_US
dc.description.abstractSound and music for cinema and documentary films are produced by using virtual technology nowadays. This computer based virtual production model have become an essential part of audio production chain on music technology. Sound and music processing known as a simple model of music technology in the previous time replaced a new method named searching for the most natural timbre. However, documentary films “Asfur” and “Yılan Hikayeleri (Serpent Stories)” that is produced to use this study show that the process of timbre for video is an effective way using with the specific hardware and software of sound and music production for video and film. In this study, the process of sound and music production through the case of documentary films above will be described. On the other hand, how to create and what results revealed a timbre using virtual environment in current technology for video will be discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Teknolojisien_US
dc.subjectVideo için Sesen_US
dc.subjectFilm Amaçlı Sesen_US
dc.subjectTını Üretimien_US
dc.titleBelgesel film özelinde video amaçlı tını üretim ve işlemede kullanılan güncel teknikleren_US
dc.title.alternativeRecent techniques in use for timbre creating and processing for video through the case of documentary filmsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster