dc.contributor.author | Elgün, Murat | |
dc.contributor.author | Işıkhan, Cihan | |
dc.date.accessioned | 2017-03-16T08:42:14Z | |
dc.date.available | 2017-03-16T08:42:14Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2149-4304 | |
dc.identifier.uri | http://amader.aku.edu.tr/sayi2/4.%20murat%20elg%C3%BCn%20-%20cian%20%C4%B1%C5%9F%C4%B1khan.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4430 | |
dc.description.abstract | Sinema ve belgesel başta olmak üzere video amaçlı kurguda ses ve
müzik, gelişen ve değişen bilgisayar teknolojisiyle birlikte şimdiye kadar hiç
olmadığı düzeyde etkin bir sanal ortam aracılığıyla üretilmektedir.
Bilgisayar merkezli bu sanal ortam günümüzde, görsel amaçlı üretilen tüm
tınıların ortak çekim noktası ve endüstriyel kaygılar düşünüldüğünde üretim
zincirinin zorunlu bir parçası haline gelmiştir. Başlarda yalnızca bir tür ses
üretim modeli olarak görülen ve oluşumundaki sonucuyla yeter düzeyde
kabul gören görsel amaçlı ses ve müzik üretimi, söz konusu sanal gerçeklikle
birlikte günümüzde yerini uç düzeyde tınısal kaygılara ve geçmişte hiç
olmadığı kadar tınıda en doğalını yakalamaya bırakmıştır. Genel yapısı
itibariyle özellikli donanım ve yazılımların kullanıldığı görsel amaçlı sanal
ortam ses ve müzik üretim modelinin günümüzdeki en iyi örneklerinden birini
yansıtan ve bu çalışma kapsamında yapımı tamamlanan “Asfur” ve “Yılan
Hikâyeleri” adlı belgesel filmler, sanal ortam tını üretiminin günümüz
sürecini etkili bir şekilde göstermektedir.
Bu makale, yukarıda sözü edilen belgesel film özelinde görsel
ürünlerde sanal ortam ses ve müzik üretiminin günümüzdeki uygulamalarını
içermektedir. Belgeseller özelinde tını üretiminin yalnızca ses üretim modeli
yerine nasıl bir tını oluşturma kaygısı ortaya çıkardığı, bu işlemlerin
editörlükten çok müzik-teknik bileşimiyle yaratıcılığı hangi düzeyde
gerektirdiği ve tüm bunların sonucu olarak, video amaçlı ses ve müzik
üretiminde tını üretimi ve işlemenin günümüz teknolojisiyle sanal ortamlarda
ne gibi sonuçlar ortaya çıkardığı aktarılacaktır | en_US |
dc.description.abstract | Sound and music for cinema and documentary films are produced by
using virtual technology nowadays. This computer based virtual production
model have become an essential part of audio production chain on music
technology. Sound and music processing known as a simple model of music
technology in the previous time replaced a new method named searching for
the most natural timbre. However, documentary films “Asfur” and “Yılan
Hikayeleri (Serpent Stories)” that is produced to use this study show that the
process of timbre for video is an effective way using with the specific
hardware and software of sound and music production for video and film. In
this study, the process of sound and music production through the case of
documentary films above will be described. On the other hand, how to create
and what results revealed a timbre using virtual environment in current
technology for video will be discussed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik Teknolojisi | en_US |
dc.subject | Video için Ses | en_US |
dc.subject | Film Amaçlı Ses | en_US |
dc.subject | Tını Üretimi | en_US |
dc.title | Belgesel film özelinde video amaçlı tını üretim ve işlemede kullanılan güncel teknikler | en_US |
dc.title.alternative | Recent techniques in use for timbre creating and processing for video through the case of documentary films | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |