Karşılaştırmalı tonal ve makamsal dizi öğretiminin silahlı kuvvetler bando okulları öğrencilerinin bilişsel gelişimlerine etkisi
Özet
Araştırma, Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Komutanlığında
yürütülmekte olan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Dersi kapsamında teori,
kulak eğitimi ve solfej eğitiminin daha nitelikli verilebilmesi, öğrencilerin
edindikleri bilgi ve becerileri yaşantılarına uygulayabilmelerini amaç
edinmiştir.
Araştırma; Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Dersi almakta olan
Bando Okulları Komutanlığı Astsubay Hazırlama Okulu 12. sınıf
öğrencilerinin tonal ve makamsal bilgilerini ölçen, Karşılaştırmalı Tonal ve
Makamsal Dizi Öğretim Yönteminin, öğrencilerin bilişsel gelişimlerine
etkisinin ne oranda olduğunu belirlemeye yönelik betimsel ve yarı deneysel
bir çalışmadır.
Araştırmada verilerin toplanması amacıyla, öğrencilerin tonal ve
makamsal bilgi düzeylerini belirlemek için öz değerlendirme formu
uygulanmıştır. Dersi yürüten eğitimcilerle ise durum tespiti ve elde edilen
verilerin değerlendirilmesi için yapılandırılmış görüşme formu
uygulanmıştır. Elde edilen veriler nitel çözümleme tekniklerine göre
yorumlanmıştır.
Araştırma sürecinde öğrencilerin tonal ve makamsal bilgi ve
becerilerinin yetersiz olduğu, araştırmacı tarafından önerilen karşılaştırmalı
yöntemin öğrencilerin başarı durumlarında olumlu yönde etkisi olduğu
görülmüştür.
Araştırmanın, alana katkı sağlayıcı, özgün, Müziksel İşitme, Okuma
ve Yazma Dersi başta olmak üzere, ilgili araştırmalara kaynak teşkil edeceği
düşünülmekte ve bu alanda yapılacak çalışmaların artırılması
önerilmektedir. The study aims at offering more qualified theory, ear and solfege
training within the scope of the Musical Hearing, Reading and Writing Class
at the Military School of Music and vesting students with the ability to
implement the skills and knowledge they have acquired into their daily lives.
The study is a descriptive and quasi-experimental study which
measures tonal and modal knowledge of students who take the Musical
Hearing, Reading and Writing Class at the 12th grade of the Military NCOs
School of Music and tries to identify the extent of the effect of the
Comparative Tonal and Modal Sequence Teaching method on cognitive
development of students.
The self-assessment form was applied to determine the level of tonal
and modal knowledge level of students to collect data for the study. The
structured interview form was applied to determine the situation and to
evaluate collected data with trainers of the class. Collected data was
interpreted according to qualitative analysis techniques.
The study process demonstrated students had insufficient tonal and
modal skills and knowledge and the comparative method offered by the
researcher had a positive effect on achievement level of the students.
The study is considered to be contributory to the field, to be
authentic and to provide a source of research and it is recommended to
increase the number of prospective studies in this area.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
2Sayı
3Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4433Koleksiyonlar
- Cilt 2 : Sayı 3 [6]