Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCoşkuner, Sonat
dc.date.accessioned2017-03-23T06:39:31Z
dc.date.available2017-03-23T06:39:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2149-4304
dc.identifier.urihttp://amader.aku.edu.tr/sayi3/makaleler/sonat%20co%C5%9Fkuner.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4437
dc.description.abstractMüzik eğitiminin hem performans hem de eğitim boyutlarında çalgı eğitiminin önemi bilinmektedir. Müzik eğitiminin vazgeçilmez bir unsuru olan çalgı eğitimi ile öğrencilerin bir çalgı çalma ve eşlik yapma becerilerinin gelişmesinin yanı sıra kulak eğitimi de desteklenmiş olur. Çalgı eğitiminde ses temizliği, müzikalite ve tempo içerisinde kalarak icra yapabilme, bir öğrenciden beklenen en önemli davranışlardandır. Sözü geçen davranışların daha doğru, sağlıklı ve kontrollü yapılmasında eşlikli çalışmalar oldukça önem taşımaktadır. Ülkemizde mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda temel eşlik çalgısı piyanodur. Piyano, çok sesli bir çalgı oluşu ve geniş ses aralığına sahip olması nedeniyle ideal ve kullanışlı bir çalgıdır. Bu araştırma; Türkiye’de Güzel sanatlar liselerindeki öğretmenlerin görüşleri alınarak bireysel çalgı eğitimi dersinde (yaylı çalgılar) piyano eşlikli çalışmaların ne ölçüde ve ne şartlarda yapıldığını betimlemek, bu çalışmaların öğrenci üzerindeki olumlu etkilerinin önemini vurgulamak, okullarımızdaki ve programdaki eksikleri ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma; temel alan araştırmasına dayalı betimsel bir çalışma olup, nitel bulgular kaynak tarama, nicel bulgular ise anket yöntemiyle elde edilmiştir. Nicel bulgular istatistiksel olarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’nde görev yapan keman eğitimcilerinin eşlikli çalışmalara yer verdiği ve bu çalışmalara 1. sınıfın 2. döneminde başladıkları, ancak yeteri kadar eşlikçi bulamadıkları, piyano eşliğinin müzikal becerilere olumlu yönde etki edeceği sonuçları ortaya çıkmıştır. Eşlikli çalışmaların önemi, değerlendirmeye katılan bütün öğretmenler tarafından önemle vurgulanmış ve bu konudaki eksiklere ilişkin gerekli görülen çözüm önerilerinde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe importance of instrument training is well-known both in performance and education aspects of music education. With instrument training, which is an essential part of music education, the students improve their skills in playing instruments and singing along, and it also supports their ear training. Clearness of the voice, musicality and performing within a beat are among the most significant things expected from the students. The accompanied/featured performances are very important for accurate, reliable and controlled execution of the aforementioned behaviors. The primary accompanying instrument is piano in institutions offering music education in Turkey. Piano is an ideal and useful instrument since it is a polyphonic instrument with a wide tessitura. This study has been conducted to observe the conditions and standards of the works accompanied by piano in individual instrument training classes in Anatolian High Schools of Fine Arts (string instruments) in Turkey, to emphasize the importance of positive effects of these works on students, and to reveal the inadequacies in our schools and programs. This is a descriptive study based on basic field study, and the qualitative findings were obtained through literature review, and the quantitative findings were obtained through survey method. The quantitative findings were statistically analyzed, and were interpreted. The results indicate that the violin teachers in Anatolian High Schools of Fine Arts include accompanied studies within their programs and that these studies begin in the second term of the freshman year, but they cannot find adequate number of accompanists, and the accompaniment of piano would have a positive influence on musical skills. The importance of accompanied practices has been underlined by all teachers, who participated in this assessment, and they have offered solutions regarding these deficiencies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.identifier.doi10.5578/amrj.10806en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaylı Çalgılaren_US
dc.subjectPiyano Eşliken_US
dc.subjectÇalgı Eğitimien_US
dc.subjectBireysel Çalgı Eğitimien_US
dc.titleTürkiye’de anadolu güzel sanatlar liseleri bireysel çalgı eğitimi dersinde (yaylı çalgılar) piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ opinions belong to studies with piano accompaniment in ındividual ınstrument training lessons (strings ınstruments) in fine arts schools in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster