dc.contributor.author | Coşkuner, Sonat | |
dc.date.accessioned | 2017-03-23T06:39:31Z | |
dc.date.available | 2017-03-23T06:39:31Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2149-4304 | |
dc.identifier.uri | http://amader.aku.edu.tr/sayi3/makaleler/sonat%20co%C5%9Fkuner.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4437 | |
dc.description.abstract | Müzik eğitiminin hem performans hem de eğitim boyutlarında çalgı eğitiminin önemi bilinmektedir. Müzik eğitiminin vazgeçilmez bir unsuru olan
çalgı eğitimi ile öğrencilerin bir çalgı çalma ve eşlik yapma becerilerinin
gelişmesinin yanı sıra kulak eğitimi de desteklenmiş olur. Çalgı eğitiminde
ses temizliği, müzikalite ve tempo içerisinde kalarak icra yapabilme, bir
öğrenciden beklenen en önemli davranışlardandır. Sözü geçen davranışların
daha doğru, sağlıklı ve kontrollü yapılmasında eşlikli çalışmalar oldukça
önem taşımaktadır. Ülkemizde mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda temel
eşlik çalgısı piyanodur. Piyano, çok sesli bir çalgı oluşu ve geniş ses
aralığına sahip olması nedeniyle ideal ve kullanışlı bir çalgıdır. Bu
araştırma; Türkiye’de Güzel sanatlar liselerindeki öğretmenlerin görüşleri
alınarak bireysel çalgı eğitimi dersinde (yaylı çalgılar) piyano eşlikli
çalışmaların ne ölçüde ve ne şartlarda yapıldığını betimlemek, bu
çalışmaların öğrenci üzerindeki olumlu etkilerinin önemini vurgulamak,
okullarımızdaki ve programdaki eksikleri ortaya çıkarmak amacıyla
yapılmıştır. Araştırma; temel alan araştırmasına dayalı betimsel bir çalışma
olup, nitel bulgular kaynak tarama, nicel bulgular ise anket yöntemiyle elde
edilmiştir. Nicel bulgular istatistiksel olarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.
Yapılan araştırma sonucunda Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri’nde görev
yapan keman eğitimcilerinin eşlikli çalışmalara yer verdiği ve bu çalışmalara
1. sınıfın 2. döneminde başladıkları, ancak yeteri kadar eşlikçi
bulamadıkları, piyano eşliğinin müzikal becerilere olumlu yönde etki edeceği
sonuçları ortaya çıkmıştır. Eşlikli çalışmaların önemi, değerlendirmeye
katılan bütün öğretmenler tarafından önemle vurgulanmış ve bu konudaki
eksiklere ilişkin gerekli görülen çözüm önerilerinde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The importance of instrument training is well-known both in performance and education aspects of music education. With instrument
training, which is an essential part of music education, the students improve
their skills in playing instruments and singing along, and it also supports
their ear training. Clearness of the voice, musicality and performing within a
beat are among the most significant things expected from the students. The
accompanied/featured performances are very important for accurate,
reliable and controlled execution of the aforementioned behaviors. The
primary accompanying instrument is piano in institutions offering music
education in Turkey. Piano is an ideal and useful instrument since it is a
polyphonic instrument with a wide tessitura. This study has been conducted
to observe the conditions and standards of the works accompanied by piano
in individual instrument training classes in Anatolian High Schools of Fine
Arts (string instruments) in Turkey, to emphasize the importance of positive
effects of these works on students, and to reveal the inadequacies in our
schools and programs. This is a descriptive study based on basic field study,
and the qualitative findings were obtained through literature review, and the
quantitative findings were obtained through survey method. The quantitative
findings were statistically analyzed, and were interpreted. The results
indicate that the violin teachers in Anatolian High Schools of Fine Arts
include accompanied studies within their programs and that these studies
begin in the second term of the freshman year, but they cannot find adequate
number of accompanists, and the accompaniment of piano would have a
positive influence on musical skills. The importance of accompanied
practices has been underlined by all teachers, who participated in this
assessment, and they have offered solutions regarding these deficiencies. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/amrj.10806 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yaylı Çalgılar | en_US |
dc.subject | Piyano Eşlik | en_US |
dc.subject | Çalgı Eğitimi | en_US |
dc.subject | Bireysel Çalgı Eğitimi | en_US |
dc.title | Türkiye’de anadolu güzel sanatlar liseleri bireysel çalgı eğitimi dersinde (yaylı çalgılar) piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Teachers’ opinions belong to studies with piano accompaniment in ındividual ınstrument training lessons (strings ınstruments) in fine arts schools in Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |