Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
Özet
Bu araştırmanın amacı; zihin yetersizliği olan öğrencilere gitarla
ritim atma becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini
araştırmaktır. Araştırmada eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini
belirlemek üzere Tek Denekli Araştırma Modellerinden, Denekler Arası
Yoklama Evreli Çoklu Yoklama Modeli kullanılmıştır. Araştırma 1 kız 2 erkek
toplam 3 öğrenci ile yürütülmüştür. Eşzamanlı ipucuyla öğretimin gitarla ritim
atma becerisinin öğretiminde öğretimindeki etkililiğini değerlendirmek üzere
toplu yoklama, günlük yoklama, öğretim ve izleme oturumları düzenlenmiş,
değerlendirme için tek fırsat yöntemi kullanılmıştır. Beceri tüm basamakların
bir arada öğretimi biçiminde öğretilmiştir. Oturumların tümü bire bir öğretim
düzenlemesi biçiminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada hem gözlemciler
arası güvenirlik hem de uygulama güvenirliği verisi toplanmıştır. Araştırma
bulguları, Eşzamanlı ipucuyla öğretimin zihin yetersizliği olan öğrencilere,
gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde etkili olduğunu göstermektedir.
Öğretim sona erdikten sonra da öğrenilenlerin kalıcılığı değerlendirilmiştir. The purpose of this study was to examine rhythm playing with guitar
skill to students with intellectual disabilities.. The experimental design of the
study was multiple probe design with probe conditions across subjects. The study conducted with tree students (two male, one female) with mental
retardation. There were probe, instruction and maintenance sessions in the
study. A single oppurtunity format was used to determine the performence level
of the subjects during baseline. All of the sessions were conducted individually
and total task format was used for instruction. Both inter-observer and
procedural reliability data vere collected for the study. Result showed that
simultaneous prompting was effective on teaching rhythm playing with guitar
skill to students with mental retardation. There was also found that
simultaneous prompting was effective on maintaining the acquired skill over
weeks after training.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
2Sayı
4Bağlantı
http://amader.aku.edu.tr/sayi4/makaleler/evgin%20%C3%A7ay.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4441
Koleksiyonlar
- Cilt 2 : Sayı 4 [4]