Başlık için 2016 listeleme
Toplam kayıt 32, listelenen: 12-31
-
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Sürecinde Yaptıkları Hata Türlerinin Belirlenmesi
(2016)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde yaptıkları hata türlerinin belirlenmesidir. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin rutin olmayan problemlerde yaptıkları hataların kaynağını ... -
Kırgızistan üniversitelerinde öğrenim gören Türkiye vatandaşı öğrencilerin karşılaştığı sorunlar
(2016)Araştırmanın amacı, Kırgızistan üniversitelerinde öğrenim gören Türkiye vatandaşı öğrencilerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Nitel bir araştırma olan bu çalışma, durum çalışmasının tek durum yaklaşımı kullanılarak ... -
Likert Tipi Ölçeklerde Madde Düzeni ve Derecelendirme Farklılıklarının Psikometrik Özellikler ve Yanıtlayıcı Tutumları Açısından İncelenmesi
(2016)Sosyal bilimlerde, uygulanan ölçekle elde edilen sonuçların kullanılabilirliği, verilen kararların doğruluğu ve anlamlılığı ölçme aracının psikometrik özellikleri ile yakından ilgilidir. Bu çalışmada Likert tipi ölçeklerin ... -
Lise Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2016)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı düzeylerinin okul türüne, öğrencilerin ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tutumlarına ve cinsiyet değişkenine göre incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Matematik Öğretmenlerine Yansıtıcı Düşünme Becerisini Kazandırmaya Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitimin Etkililiği
(2016)Ortaokul Matematik Öğretim Programı matematiksel becerilerin yanında düşünme becerilerine de vurgu yapar. Bu düşünme becerilerinden biri de yansıtıcı düşünmedir. Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerine yansıtıcı ... -
Metafizik, fizikötesi mi fiziküstü mü? Matematiksel paradigmayla değerlendirme
(2016)Bu çalışmada öncelikle metafizik kavramının ne olduğu üzerinde durulmuştur. Daha sonra metafizik üzerine yapılan araştırmalar, metafiziğin genelde bilimle özelde de matematik ve mantıkla ilişkisi tartışılmıştır. Ayrıca ... -
Modern Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Kurulması ve Gelişmesi
(2016)Bu makalede çok eski tarihlerde Hindistan, Çin, Mısır-Mezopotamya gibi toplumlarda öğretmenlik mesleği üzerinde durulduktan sonra dini eğitim kurumlarında öğretmenlik faaliyeti üzerinde durulmuştur. 1520’lerde Almanya’da ... -
Okul Dışı Çevrelere Eğitim Amaçlı Gezi Düzenleyebilme Öz-Yeterlik İnancı Ölçeğinin Geliştirilmesi
(2016)Bu çalışmanın amacı, okul dışı çevrelere eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz-yeterlik inancına yönelik bir ölçek geliştirilmesidir. Bu kapsamda öncelikle literatür taraması yapılmış ve 45 maddeden oluşan bir taslak ölçek ... -
Okul geliştirme konusunda yöneticilerin yaşadıkları sorunlar
(2016)Bu çalışmanın amacı okul geliştirme çalışmalarında yöneticilerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Araştırmada nitel veri desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi ... -
Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Görüşleri
(2016)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin iletişim becerilerini ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin algılarına ve görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Derslerine Karşı Tutumlarının Belirleyicileri
(2016)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin fen tutumlarını etkileyen faktörleri belirleyip, bu faktörlerden oluşan kategorilerin önemlilik derecesini tespit etmektir. Bu araştırmada nicel araştırma türlerinden deneysel ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları ile Problem Çözme Beceri Algılarının İncelenmesi
(2016)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları ile problem çözme beceri algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Öğrencilerin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik ... -
Öğretmen Adaylarının Felsefe Dersine İlişkin Metaforları
(2016)Bu araştırma, Amasya Üniversitesi’nde birinci sınıfına devam eden öğretmen adaylarının felsefe dersine ilişkin sahip oldukları algıları, metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma ... -
Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
(2016)Bu araştırma, matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretme kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Türkiye’de bulunan ... -
Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2016)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın ... -
Öğretmen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Yapılan Araştırmaların Değerlendirilmesi
(2016)Bu araştırmada, Türkiye’de öğretmen eğitiminde probleme dayalı öğrenmeye (PDÖ) ilişkin yapılan araştırmaların değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada iç içe geçmiş durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, ... -
Öğretmen Görüşlerine Göre Öğretmen Davranışlarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi
(2016)Öğretmenler, öğrencilere kazandırılması gereken değerleri öncelikle kendi hayatlarında sergileyerek öğrencilere örnek olmalıdırlar. Bu sebeple, öğretmenlerin sahip oldukları değerlerin anlaşılmasının oldukça önemli olduğu ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Kaygıları ile Matematik Öğretimi ve Öğrenimine İlişkin İnanışları Arasındaki İlişki
(2016)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin kaygıları ile matematik öğretimi ve öğrenimine ilişkin inanışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini 202'si kız, 48'i ... -
Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi öğretimine yönelik görüşleri
(2016)Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitimle Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi (AİİT) öğretimine yönelik öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu Karadeniz Teknik ... -
Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcı Düşünmelerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı, coğrafya dersinde uygulanan yaratıcı düşünme etkinliklerinin ve bilişim teknolojileri destekli yaratıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine ve akademik başarılarına etkisini ...