İlköğretimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin araç gereç kullanımına yönelik görüşleri
belirlenmeye çalışılmaktadır. Afyonkarahisar il merkezinde ve kasabada görev yapan öğretmenlerden gönüllü
olanlarla görüşme yapılarak, görüşme formları araştırmacı tarafından tasnif edilerek yorumlanmaktadır.
Öğretmenlerin görüşlerine göre, derslerde araç gereç kullanmak hem öğretmen açısından hem de öğrenciler
açısından oldukça yararlı sonuçlar doğurmaktadır. Okulun ve çevrenin sosyo ekonomik durumuna göre
öğretmenler ve öğrenciler araç gereç teminine ilişkin problem yaşamaktadırlar. This study aims to investigate the 4th and 5th grade primary school teachers' views on the use of tools
and materials. Study group for the investigation consists of 9 voluntary teachers. The data emerged from the
interviews were interpreted by the researcher through categorising. According to teachers, using tools and
materials in the learning-teaching environment in the classroom increases the quality and productivity both for
the students and the teachers. Teachers and students appear to experience problems in relation to supplying tools
and materials resulting from the socio-economic status of school and environment.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
1Issue
1Collections
- Cilt 1 : Sayı 1 [5]