Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraman, M. Kemal
dc.date.accessioned2017-04-06T08:36:40Z
dc.date.available2017-04-06T08:36:40Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttp://www.keg.aku.edu.tr/arsiv/c1s2/c1s2m4.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4490
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenen ilköğretim programında bilgi teknolojileri kullanımının öğretmenler tarafından uygulamaya ne derece geçirilebildiğini ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Uşak il merkezinde ve merkez köylerinde bilgi teknolojisi sınıfı kurulan 29 ilköğretim okulunda birinci kademede görev yapan 389 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen araştırma anketi kullanılmıştır. Kullanılabilir olarak geri dönen anket sayısı 303’dür. Verilerin analizi için bağımsız t-testi, korelasyon analizi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğretmenler bilgi teknolojilerini kullanmalarına engel olan birinci sebep olarak, bilgi teknolojilerinin kullanımında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmadıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca evinde ve sınıfta kullanabileceği bir bilgisayarı ve internet bağlantısı olan öğretmenler, diğer öğretmenlere göre İnternet’te araştırma yapmak, eğitim CD’lerini derslerinde kullanmak gibi farklı amaçları gerçekleştirmek için bilgi teknolojilerinden daha fazla faydalanmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to bring up how the teachers are able to use information technologies. The horizon of this study is composed by 389 classroom teachers from 29 elementary schools in Uşak city center and in central/main villages, in which information technologies classroom of have been established. For analyzing the data independent samples t-test, correlation and ANOVA were used. According to results of this study explained that the first reason for their not, teachers from using information technologies is that they haven’t got enough knowledge and capability for using information technologies. In addition, the teachers who have got computer and internet connection benefit from them for searching on internet and using educational technology more than others.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi Teknolojilerien_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.subjectMüfredaten_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Öğretim Amaçlı Kullanım Düzeylerien_US
dc.title.alternativeElementary School Teacher’s ICT usage level for Instructional Purposesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentUşak Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster