dc.contributor.author | Çınar, İkram | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T12:58:25Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T12:58:25Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1308-1659 | |
dc.identifier.uri | http://www.keg.aku.edu.tr/arsiv/c2s1/c2s1m2.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4497 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada küreselleşme olgusu ve boyutlarına değinildikten sonra Türkiye için gelecekteki eğitim
yöneliminin nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur. Eğitim bir gelecek tasarımı sonucu birey ve toplumu
hedeflenen noktaya taşıma çalışmasıdır. Türkiye, birçok bakımdan yol ayrımında olan, geleceğini tartışan bir
ülkedir. Türkiye hem bilişim devrimi ve küresel gelişmeler hem de dış siyasal ve kültürel faktörlerce etkilenen
bir ülkedir. İçinde bulunulan yıllarda toplum geleceğini tartışmakta ve bunun yarattığı kararsızlık eğitim
kurumunu ve felsefesini etkilemektedir. Çalışmada bilişim ve küreselleşmenin sonuçlarıyla eğitim ilişkileri
ortaya konmuştur. Yeni bilim felsefesinin etkileri incelenmiş, küreselleşmeyle Türkiye’nin olanakları ve ülkeye
yönelen riskler tartışılmıştır. Çalışmada, ülkede nasıl bir toplumsal tasarım yapılır ve yön verilirse verilsin,
eğitimin bu ulusa ve bu kültüre göre yani “millî” olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Küreselleşme | en_US |
dc.subject | Bilişim toplumu | en_US |
dc.title | Küreselleşme, Eğitim ve Gelecek | en_US |
dc.title.alternative | Globalization, Education and Future | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 14 | en_US |
dc.identifier.endpage | 30 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |