Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkmen, Uğur
dc.contributor.authorÇağhan, Adar
dc.date.accessioned2017-04-17T07:54:27Z
dc.date.available2017-04-17T07:54:27Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttp://www.keg.aku.edu.tr/arsiv/c2s1/c2s1m4.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4499
dc.description.abstractTürk müziği eğitimi veren konservatuvarlar, eğitimciler ve öğrenciler için Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej dersi gerek ders içeriği, gerekse öğrencilerin diğer derslerindeki başarılarını etkilemesi dolayısıyla büyük önem taşımaktadır. Bu araştırma konservatuvarların Türk Sanat Müziği Bölümleri/Anasanat dallarında verilmekte olan, Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej dersine ilişkin öğretmen ve öğrenci tutumlarını belirlemek, dersin daha verimli yürütülebilmesi için öneriler geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla öğretmen ve öğrencilere anket formu hazırlanarak uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemi için random yöntemiyle belirlenen, Türkiye’de Türk müziği eğitimi veren üniversiteler arasından, öğrenciler için üç üniversite, öğretmenler için belirlenen dört üniversite belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda eğitimci ve öğrencilerin derse yönelik tutumlarının olumlu olduğu, derse değer verdikleri, bununla birlikte dersin işleyişine yönelik önemli tespitlerde bulundukları anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractTurkish Music Theory and Solfege Course has a great importance for conservatories that has Turkish Music training, educators and students in account of both content of the course and effects on the success of the students in other courses. This study has been prepared so as to define the approach of educator and students relating to Turkish Music Theory and Solfege Course and to offer suggestions to be able to perform the course more efficiently. For this purpose, a public survey was prepared and applied to educators and students. Three universities for students and four universities for educators were conditioned among the universities that have Turkish Music training and that were determined by random method in field of the search. At the end of the study; it is understood that attitudes of educators and students to the course are positive, they set a high value on course nonetheless they make good findings about performing of the course.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNazariyaten_US
dc.subjectSolfejen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.titleTürkiye’de Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej Dersine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis On The Approch Of The Insructor And Student To The Turkish Music Theory And Solfege Course In Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster