Okul öncesi dönemde müzik eğitiminin önemi
Özet
Sosyal gelişim açısından, çocuğun bulunduğu ortamlara rahat bir
şekilde uyum sağlaması, kendini daha cesur bir şekilde ifade edebilmesi için
müzik etkinliklerine başvurmanın önemli ölçüde fayda sağladığı kesindir. Her
çocuğun, özellikle kendisini en iyi ifade edebileceği, müziksel etkinlik türünde,
gurupla çalışması, onun sosyalleşmesinde çok önemli bir yere sahip olacaktır.
Örneğin, gurupla söyleme, sesini kullanmayı ve denetlemeyi keşfedeceği, uyum
becerisini geliştireceği, işbirliğine dair disiplin kazanacağı türden bir
etkinlikken; bireysel çalgı çalması enerjisini olumlu yönlendirebileceği, kişisel
doyum sağlayabileceği ve ritim- melodi duygusunu geliştirebileceği türden bir
etkinlik olarak tanımlanmaktadır. Müzik dersinin amaçlarından birisi de zevki
eğitmek, çocukta estetik ve artistik zevk yaratmak gibi unsurlardır. Müzikte
kalite ve güzelliğin ne olduğunun duyurulması, bu unsurların duygusal
gelişimle bağlantılı olduğunu düşünürsek sağlıklı bir duygusal gelişim için
müzik eğitiminin önemini söylemiş oluruz. Araştırmanın problemini okul
öncesi dönemde müzik eğitiminin önemi nasıl olmalıdır? Sorusu
oluşturmaktadır. Araştırma: okul öncesi dönemde müzik eğitiminin önemini
vurgulaması bakımından okul öncesi eğitimcilerine ve müzik eğitimcilerine
kaynak teşkil etmesi amaçlanmıştır. Araştırma okul öncesi dönemde müzik
eğitiminin değerini vurgulaması bakımından önemelidir. Araştırmada
verilerin toplanmasında betimsel analiz ve kaynak tarama yöntemi
kullanılmıştır. In terms of social development, it is the point where it is important to
apply music activities so that children are able to adapt themselves to the
environment in which they are comfortable and to express themselves in a
more courageous way. Each child will have a very important place in
socializing, especially in the kind of musical activity in which he can best
express himself, working with the group. For example, it is a kind of activity in
which you can say with the group, use your voice and discover the control,
develop the adaptive skill, and gain discipline about cooperation; It is defined
as a kind of activity in which individual instrument play can positively induce
energy, provide personal satisfaction and develop rhythm-melody sensation.
One of the aims of music lesson is to train taste, to create aesthetic and artistic
pleasure in children. If we know what quality and beauty are in music, and if
these elements are related to emotional development, we say that music
education is important for a healthy emotional development. How should the
problem of research be preoccupation of music education in preschool period?
It creates the question. Research is important to emphasize the value of music
education in the pre-school period. Descriptive analysis and source screening
methods were used to collect data in the study.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
3Sayı
6Bağlantı
http://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/07/7.-mustafa-kabata%C5%9F_6sayi.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4681
Koleksiyonlar
- Cilt 3: Sayı 6 [5]