Kültür ile girişimcilik eğilimi ve ortaklık kültürü ilişkilerinin incelenmesi: Kırıkkale ili üniversite öğrencileri örneği
Künye
Güler, Y , Bozacı, İ , Karakaya, E . (2016). KÜLTÜR İLE GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMİ VE ORTAKLIK KÜLTÜRÜ İLİŞKİLERİNİN İNCELENMESİ: KIRIKKALE İLİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (2) , 23-33Özet
Günümüzde ekonomik gelişmenin temel sürükleyici gücü girişimciliktir. Girişimciliğin gelişmesinin önündeki
engellerin aydınlatılmasına katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada, kültürel faktörler ile
girişimcilik eğilimi ve ortaklık kültürü arasındaki olası ilişkiler incelenmektedir. Çalışma kapsamında, Kırıkkale
Üniversitesi öğrencilerinden anket yöntemi ile birincil veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel
analizlere tabi tutulmuş ve betimsel bilgiler üretilmiştir. Sonuç olarak girişimcilik ve ortak girişimciliğin kültürün
alt boyutları ile ilişkili olduğu anlaşılmaktadır. Buna göre “uzun dönem odaklılık”, “belirsizlikten kaçınma”,
“dayanışmacı anlayış” ve “güven” faktörlerinin girişimcilik eğilimi ile olumlu ilişkili olduğu görülmektedir. Bu
değişkenlerin aynı zamanda ortaklık kültürü ile de ilişkili olduğu tespit edilmektedir. Diğer taraftan güç mesafesi
ve erkeksilik ile girişimcilik eğilimi ve ortaklık kültürü değişkenleri arasında ilişki görülmemektedir. Son olarak
araştırma kapsamında üretilen bilgiler yorumlanmakta ve araştırmacı, kamu yöneticileri ve eğitim kurumları için
öneriler geliştirilmektedir. Today entrepreneurship is major leading power of economic development. In this study, which is conducted to
illuminate obstacles in front of the development of entrepreneurship, relationships among cultural factors and
entrepreneurship intention and partnership culture are investigated. Under the framework of the study, primary
data is collected from students of Kırıkkale University. Gathered data is analyzed statistically and descriptive
information is produced. As a result it is understood that entrepreneurial intention and partnership culture is
related with sub dimensions of culture. It is realized that factors of “long term orientation”, “uncertainty
avoidance”, “collaboration understanding” and “trust” is positively related with entrepreneurship. It is determined
that these variables are also related with partnership culture. On the other hand, it is seen that power distance and
masculinity is not related with entrepreneurship intention and partnership culture. At last, findings are evaluated
and recommendations for public managers and educational institutions are developed.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
18Sayı
2Bağlantı
http://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/12/18_2_3.MAKALE.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4688
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/26566/519556
Koleksiyonlar
- Cilt 18: Sayı 2 [11]