Lisans öğrencilerinin özyeterlik algıları ve başarma güdülerinin sosyal girişimcilik eğilimlerine etkilerinin incelenmesi
Künye
Akkan, E , Süygün, M . (2016). LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİK ALGILARI ve BAŞARMA GÜDÜLERİNİN SOSYAL GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (2) , 35-63Özet
Ekonomik ve sosyal hayatın gelişmesi ile birlikte sosyal girişimcilik olgusu da giderek artan bir öneme ve
genişleyen bir uygulama alanına sahip olmaya başlamıştır. Bu çalışmada sosyal girişimcilik kavramının önemi
güncel örneklerle birlikte ortaya konmuş, ardından birer sosyal girişimci adayı olarak varsayılan lisans
öğrencilerinin sosyal girişimcilik eğilimlerine; özyeterlik algıları ve başarma güdüleri ile demografik özelliklerinin
etkileri incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre; sosyal vizyon boyutu açısından, kadınların sosyal girişimci
eğilimlerinin erkeklerden, sosyal bilimler öğrencilerinin sosyal girişimci eğilimlerinin ise fen bilimleri
öğrencilerinden daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Finansal getiri boyutu açısından, erkeklerin sosyal girişimci
eğilimlerinin kadınlardan, girişimci ebeveyne sahip olanların sosyal girişimci eğilimlerinin, olmayanlardan daha
yüksek olduğu görülmüştür. Girişimci akrabaya sahip olma, sivil toplum örgütü tecrübesine sahip olma veya sivil
toplum örgütü tecrübe süresinin, sosyal girişimci eğilimler üzerinde bir etkisi tespit edilememiştir. Bireylerin
özyeterlik algıları, sosyal girişimcilik eğilimlerinin yalnızca finansal getiri boyutunu etkilerken; başarma
güdülerinin, sürdürülebilirlik, inovasyon ve sosyal vizyon boyutlarını etkilediği ortaya çıkmıştır. With the development of economic and social life, the concept of social entrepreneurship become more important
and has an expanding application field. In this study, the importance of social entrepreneurship has been put forth
with current examples. Then, as they are presumed as social entrepreneur candidates, the effects of self-efficacy
perceptions, achievement motivations and demographic features of undergraduate students on their social
entrepreneur tendencies have been examined. According to the findings, in terms of social vision dimension,
women and social science students have greater social entrepreneurship tendencies than men and natural science
students respectively. In terms of financial returns dimension, men and those who have entrepreneurship parent
have greater social entrepreneurship tendencies than women and those who haven’t respectively. There are not
any effects of having entrepreneur relative or parent, having civil association experience and time of civil
association experience on social entrepreneurship tendencies. While the self-efficacy perception of individuals
affects only the financial returns dimension of social entrepreneurship tendencies, it has been came out that,
achievement motivation dimension affects on sustainability, innovativeness and social vision dimensions of social
entrepreneurship tendencies.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
18Sayı
2Bağlantı
http://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/12/18_2_4.MAKALE.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4689
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/26566/519574
Koleksiyonlar
- Cilt 18: Sayı 2 [11]