Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkan, Erdem
dc.contributor.authorSüygün, M. Sami
dc.date.accessioned2017-11-07T08:05:40Z
dc.date.available2017-11-07T08:05:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAkkan, E , Süygün, M . (2016). LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİK ALGILARI ve BAŞARMA GÜDÜLERİNİN SOSYAL GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (2) , 35-63
dc.identifier.urihttp://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/12/18_2_4.MAKALE.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4689
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/26566/519574
dc.description.abstractEkonomik ve sosyal hayatın gelişmesi ile birlikte sosyal girişimcilik olgusu da giderek artan bir öneme ve genişleyen bir uygulama alanına sahip olmaya başlamıştır. Bu çalışmada sosyal girişimcilik kavramının önemi güncel örneklerle birlikte ortaya konmuş, ardından birer sosyal girişimci adayı olarak varsayılan lisans öğrencilerinin sosyal girişimcilik eğilimlerine; özyeterlik algıları ve başarma güdüleri ile demografik özelliklerinin etkileri incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre; sosyal vizyon boyutu açısından, kadınların sosyal girişimci eğilimlerinin erkeklerden, sosyal bilimler öğrencilerinin sosyal girişimci eğilimlerinin ise fen bilimleri öğrencilerinden daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Finansal getiri boyutu açısından, erkeklerin sosyal girişimci eğilimlerinin kadınlardan, girişimci ebeveyne sahip olanların sosyal girişimci eğilimlerinin, olmayanlardan daha yüksek olduğu görülmüştür. Girişimci akrabaya sahip olma, sivil toplum örgütü tecrübesine sahip olma veya sivil toplum örgütü tecrübe süresinin, sosyal girişimci eğilimler üzerinde bir etkisi tespit edilememiştir. Bireylerin özyeterlik algıları, sosyal girişimcilik eğilimlerinin yalnızca finansal getiri boyutunu etkilerken; başarma güdülerinin, sürdürülebilirlik, inovasyon ve sosyal vizyon boyutlarını etkilediği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractWith the development of economic and social life, the concept of social entrepreneurship become more important and has an expanding application field. In this study, the importance of social entrepreneurship has been put forth with current examples. Then, as they are presumed as social entrepreneur candidates, the effects of self-efficacy perceptions, achievement motivations and demographic features of undergraduate students on their social entrepreneur tendencies have been examined. According to the findings, in terms of social vision dimension, women and social science students have greater social entrepreneurship tendencies than men and natural science students respectively. In terms of financial returns dimension, men and those who have entrepreneurship parent have greater social entrepreneurship tendencies than women and those who haven’t respectively. There are not any effects of having entrepreneur relative or parent, having civil association experience and time of civil association experience on social entrepreneurship tendencies. While the self-efficacy perception of individuals affects only the financial returns dimension of social entrepreneurship tendencies, it has been came out that, achievement motivation dimension affects on sustainability, innovativeness and social vision dimensions of social entrepreneurship tendencies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Girişimciliken_US
dc.subjectÖzyeterlik Algısıen_US
dc.subjectBaşarma Güdüsüen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.titleLisans öğrencilerinin özyeterlik algıları ve başarma güdülerinin sosyal girişimcilik eğilimlerine etkilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of the effects of undergraduate students' self-efficacy perceptions and achievement motivations on their social entrepreneurship tendenciesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster