dc.contributor.author | Karaca, Yusuf | |
dc.contributor.author | Yüksel, H. Fulya | |
dc.date.accessioned | 2017-11-07T08:41:53Z | |
dc.date.available | 2017-11-07T08:41:53Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Karaca, Y , Yüksel, H . (2016). FİKİR LİDERLERİ AYNI ZAMANDA FİKİR ARAYANLAR MIDIR? TEKNOLOJİK ÜRÜNLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (2) , 115-123 | |
dc.identifier.uri | http://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/09/18_2_9.MAKALE.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4694 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/26566/519596 | |
dc.description.abstract | Fikir liderliği kavramı çok sayıda çalışmanın konusu olmasına rağmen fikir arayanlarla ilgili çalışma sayısı azdır.
Bazı ürün grupları için fikir liderlerinin aynı zamanda fikir arayan kişiler de olabileceğine yönelik araştırmalar
mevcuttur. Ancak bu konudaki çalışmalar az olmakla birlikte bulguları açısından çelişkiler göstermektedir. Bu
nedenle bu araştırmada fikir liderlerinin aynı zamanda fikir arayan olup olmadıkları teknolojik ürünler
(bilgisayar, akıllı telefon, ev elektroniği ürünleri, vb.) üzerinden ölçümlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada kişilerin
kendilerini değerlendirecekleri anket formları kullanılmış ve toplamda geçerli 184 adet form üzerinden analizler
yürütülmüştür. Araştırmanın bulgularına göre teknolojik ürünlerde fikir lideri ve fikir arayan kişilerin örtüşme
durumu %19 olarak bulunmuştur. Ayrıca hem fikir liderliği hem de fikir arayışının yaş ve medeni duruma göre
değişmediği ancak diğer demografik veriler açısından farklılık gösterebildiği tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Opinion leadership is the subject of many studies but the numbers of the studies about opinion seekers are less. In
some product groups there are some available studies which suggest that opinion leaders are also opinion
seekers. But these studies are unfortunately inedaquate and the findings are also controversial. Therefore, this
research is aim that the proposal of opinion leaders also being opinion seekers is investigated through
technological products (computer, smartphone, house electronics, etc.). In that context self-evaluation survey
forms are used in the research and 184 valid forms are used in the analysis. According to the findings, for
technological products, only 19% of the respondents are found to be both opinion leaders and opinion seekers in a
relationship. In addition, it is found that opinion leadership and opinion seeking are not dependent on age and
marital status; but there are differences according to other demographic variables. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jeas.34159 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fikir Lideri | en_US |
dc.subject | Fikir Arayan | en_US |
dc.subject | Ağızdan Ağıza Pazarlama | en_US |
dc.title | Fikir liderleri aynı zamanda fikir arayanlar mıdır? Teknolojik ürünler üzerine bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Are opinion leaders also opinion seekers? A research about technological products | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.startpage | 115 | en_US |
dc.identifier.endpage | 123 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |