dc.contributor.advisor | Peker, Murat | |
dc.contributor.author | Kuş Serin, Gülbahar | |
dc.date.accessioned | 2017-11-30T13:01:44Z | |
dc.date.available | 2017-11-30T13:01:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4735 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum, kaygı ve motivasyonları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 48 (24'ü deney ve 24'ü kontrol) ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak üç ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler ANCOVA (Korvaryans Analizi) kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonunda web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında öğrenme yaşantısı geçiren öğrenciler ile yalnızca yüz yüze öğrenme yaşantısı geçiren öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları ile kaygı ölçeğinin alt faktörlerinden özgüven, alan bilgisi, sınav ve öğrenme kaynaklı kaygıları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Buna karşın, öğrencilerin motivasyonları ile kaygı ölçeğinin alt faktörlerinden olan tutum kaynaklı kaygılar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında yaşantı geçiren öğrencilerin motivasyonlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research was to examine the effect of web enhanced teaching activities on fifth grade students’ attitudes, anxieties and motivations about Mathematics. Quasi-experimental model was utilized in the research. The experimental group was composed of 48 fifth grade students of two different groups (24 experimental group & 24 control group students). Three scales were used as data collection tool. The acquired data was analyzed by the help of ANCOVA (Covariance Analysis). In accordance with the research results, it was determined that there wasn’t a significant difference between the attitudes of the students studying in the web enhanced learning environment and students having face to face learning experiences about Mathematics and the self-confidence, field information, test and learning based anxieties. After all, it was determined a signifact difference between students’ motivations and attitude based anxiety which is a sub-factor of anxiety scale. It was determined that the motivation level of the students, that were experiencing web enhanced learning environment, was much higher. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Web | en_US |
dc.subject | Etüt | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Motivasyon | en_US |
dc.subject | Kaygı | en_US |
dc.subject | Matematik dersi | en_US |
dc.title | Etüt Çalışmalarında Web İle Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Matematik Dersine Yönelik Tutum, Kaygı Ve Motivasyonlarına Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | At Etude Tıme The Effect Of Web Enhanced Learnıng Envıronment Students’ Attıtudes, Anxıety And Motıvatıon Of Mathematıcs | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |