dc.contributor.advisor | Çağan, Kenan | |
dc.contributor.author | Gürel, Musa | |
dc.date.accessioned | 2017-12-01T11:15:44Z | |
dc.date.available | 2017-12-01T11:15:44Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4744 | |
dc.description.abstract | Gelenek, özü vahye dayalı hakîkat ve prensipler bütününün, bulunduğu topluma ve çağa göre, yaşama tarzı, sanat, hukuk ve bilginin yeni bir medeniyet olarak ortaya konuş şeklidir. Sanat, bir kültürün, toplumun ya da medeniyetin varoluşunun estetiksel bağlamda tezahürüdür. Sanatçı ise, fıtrî imkânların ötesine geçip, kâinatı ve yaratılmış olan her şeyi, tefekkür edilebilecek güzelliğe eriştirendir. Modernizm ile birlikte sanat, kutsal boyutundan uzaklaşmış ve sadece maddi hazlara karşılık veren, basit bir meta haline getirilmiştir.
René Guénon, Frithjof Schuon, A. K. Coomaraswamy, Titus Burckhardt, Seyyid Hüseyin Nasr, Martin Lings gibi düşünürler tarafından temsil edilen gelenekselci ekolün sanat anlayışı bu çalışmamızın ana konusudur. Gelenekselci ekol, sanatı, modern sanatın aksine, kutsal sanat bağlamında ele almıştır. Kutsal sanatın estetiğinin ve güzelliğinin ölçütü ilahi hakikati yansıtmasıdır. Gayemiz, gelenekselci ekolün metafiziksel bir arka planda sunduğu sanat anlayışını, teorik belge analizi yöntemi ile ortaya koymaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Tradition, is a form of putting forward whole truths and principles as a new civilization, of which essence based on revelation according to society and age in which exists, lifestyle, art, law and knowledge. Art is manifestation of a culture, society or tradition’s existence in context of aesthetic. The artist, on the other hand, goes beyond the inherent possibilities, conveys the universe and all created things to the conceivable beauty. With modernism, art has moved away from its sacred dimension and been turned into a simple Meta that has only responds to material delights.
The art understanding of the traditional school represented by thinkers such as René Guénon, Frithjof Schuon, A. K. Coomaraswamy, Titus Burckhardt, Sayyid Hussein Nasr, and Martin Lings is the main point of our study. Contrary to modern art, traditional school has taken the art in context of the sacred art. The criterion of aesthetic and beauty of the sacred art is reflection of the divine truth. Our purpose is to reveal understanding of art which traditional school presents in a metaphysical background, through theoretical document analysis method. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gelenek | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.subject | Kutsal Sanat | en_US |
dc.subject | Modernizm | en_US |
dc.subject | Metafizik | en_US |
dc.title | Gelenekselci Ekolün Sanat Anlayışı | en_US |
dc.title.alternative | The Art Understandıng Of Tradıtıonal School | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |