Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaman, Fikret
dc.contributor.authorMutlu, Sevgi
dc.date.accessioned2017-12-01T11:16:53Z
dc.date.available2017-12-01T11:16:53Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4746
dc.description.abstractGünümüz rekabet ortamında işletmelerin pazardaki konumlarını koruyabilmek için sosyal medya üzerinden de tutundurma faaliyetlerini yürütmelerinin önemi giderek artmaya başlamıştır. Bu doğrultuda spor kulüplerinin diğer spor kulüpleriyle rekabette başarılı olabilmeleri için sosyal medyada tutundurma çabaları önemli bir işlev görmektedir. Sosyal medyanın günümüz teknoloji çağında daha fazla duyulmaya başlanması ve her geçen gün kullanıcı sayısının artmasıyla birlikte spor kulüpleri tarafında da bir tutundurma aracı olarak kullanılması kaçınılmaz olmuştur. Bu çalışmada Türkiye’de yer alan üç büyük spor kulübünün sosyal medya hesaplarını tutundurma faaliyeti kapsamında nasıl kullandıkları araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma alanına Beşiktaş, Galatasaray ve Fenerbahçe Spor Kulüplerinin 1 Ocak 2016 ile 31 Aralık 2016 tarihleri arasında Facebook ve Instagram sosyal medya hesaplarındaki paylaşımları dâhil edilmiştir. Paylaşımlarda en çok kullanılan 100 kelime adedi belirlenmiş ve içerik analizi yöntemiyle de sosyal medyanın hangi amaçlar doğrultusunda kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe importance of carrying out the activities of promotion through social media, to, has risen in nowadays competetive environment. In this direction, in order to successful in competition with the other sports clups, the attempt of promotion in social media has an important function for the sports clubs. It has become inevitable to use the social media as a promotion tool for the sports clubs, to, due to the rise of the number of social media users and the social media’s impact. In this study, it has been researched how the three big sports clubs in Turkey use the social media accounts as a tool in the scobe of promotion activity. Beşiktaş, Galatasaray and Fenerbahçe’s sharings on the social media account Facebook and Instagram between the 1 January 2016 and 31 December 2016 have been included in the research’s work space. The most used 100 words have been identified and with the method of content analysis it has been tired to determine in which line with purpose the social media has been used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTutundurmaen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSpor Kulüplerien_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.titleBir tutundurma mecrası olarak sosyal medya ve türkiye’de üç büyük spor kulübünün sosyal medya hesaplarının içerik analizien_US
dc.title.alternativeSocıal media as a channel of promotion and content analysis of social media accounts of three-major-sports-clubs in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster