İnovatif ürünlerin yayılımında fikir liderlerinin rolü: tüketiciler üzerine bir araştırma
Abstract
Bu çalışma tüketicilerin inovatif ürün satın alma kararları üzerinde fikir liderinin etkisini incelenmektedir. Fikir lideri inovatif ürünlerin yayılımında ağızdan ağıza pazarlama yöntemiyle kilit bir öneme sahiptir. İşletmelerin bu durumu göz önüne alarak faaliyet göstermeleri ve iletişim sistemlerini buna uygun dizayn etmeleri rekabet açısından oldukça önemlidir. Bu amaçla akıllı telefon kullanıcılarına bir anket çalışması uygulanmıştır. Çalışma sonuçları regresyon ve korelasyon analizine tabi tutulmuş, ağızdan ağıza pazarlama, fikir lideri ve pazarlama çabaları arasındaki ilişki incelenmiştir. Elde edilen sonuca göre; tüketicilerin inovatif bir ürün alırken fikir liderlinden etkilendikleri ve pazarlama çabalarına oranla fikir liderinin etkisinin tüketiciler üzerinde daha fazla olduğu anlaşılmıştır. This study examines the influence of opinion leaders on the innovative product buying decisions of consumers. Opinion leaders have a critical importance in the diffusion of innovative products by the word of mouth marketing method. It is very important in terms of competition that businesses carry out their activities taking this fact into consideration and design their communication systems accordingly. A questionnaire was carried out with smart phone users for this purpose. Results of the study were subjected to regression and correlation analyses, and the relationship among the word of mouth marketing, opinion leaders and efforts of marketing was explored. Results have shown that consumers are influenced by opinion leaders when buying an innovative product, and that opinion leaders, when compared with marketing efforts, have a higher influence on consumers.