dc.contributor.advisor | Gazel, Ahmet Ali | |
dc.contributor.author | Selimoğlu, Selim | |
dc.date.accessioned | 2018-01-26T10:47:17Z | |
dc.date.available | 2018-01-26T10:47:17Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4762 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin çevre bilinci kazanım düzeylerini bazı demografik değişkenlere göre incelemektedir. Betimsel tarama modelinde yapılan bu araştırmanın örneklemini Antalya il merkezinde dokuz farklı ortaokulda öğrenim gören 732 öğrenci ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırma verileri, “Çevre Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Araştırma bulguları “toplam “çevresel duygu”, “çevresel bilgi”, “çevresel endişe-kaygı” ve “çevresel davranış” boyutlarında demografik değişkenlere göre incelenilmiştir. Öğrencilerin toplam çevre bilinci kazanım düzeyi puan ortalamaları cinsiyete, sosyal bilgiler dersine yönelik ilgi düzeyine, sınıf düzeyine ve anne meslek grubuna göre değişiklik gösterirken yerleşke türüne, anne baba eğitim durumuna, baba meslek grubuna ve aile gelir düzeyine göre değişiklik göstermemektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This study examines the environment conscious levels of middle school students in accordance with some demographic variables. The study is designed in survey model and the sample is consisted of 732 middle school students attending 9 different middle schools in the centre of Antalya.
Data were obtained by “Environment Attitude Scale”. In data analysis process, t-test and One Way Anova techniques were used. Findinsgs od this study were examined by “total”, “environmental feeling”, “environmental information”, “environmetal concern” and “environmental behaviour”dimensions in accordance with demographic variables. Total environment conscious levels of students showed difference in gender, level of interest in social studies lesson, grade and mother’s job variables. On the other hand, variables such as kind of campus, education level of parents, father’s job and family income showed no difference | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çevre bilinci | en_US |
dc.subject | Çevresel duygu | en_US |
dc.subject | Çevresel bilgi | en_US |
dc.subject | Çevresel endişe-kaygı | en_US |
dc.subject | Çevresel davranış | en_US |
dc.title | Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilinci Kazanım Düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | The Envıronment Conscıous Levels Of Mıddle School Students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |