Okul öncesi müzik eğitiminin önemi ve eğitim yöntemleri
Özet
Bu çalışmada, okul öncesi müzik eğitimi yöntemleri incelenmiştir.
Okul öncesi müzik eğitiminin çocuklara kazandırdıklarından bahsedilerek
detaylarıyla beraber eğitim yöntemleri anlatılmıştır. Sırasıyla Dalcroze,
Kodaly, Orff, Suzuki, Montessori yöntemleri incelenmiş, felsefeleri ve temel
özellikleri ele alınmıştır. Yöntemler arasındaki farklar ve benzerlikler ortaya
çıkartılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, okul öncesi müzik eğitiminde
çocuklara daha fazla özgürlük ve yaratıcılık alanlarının sağlanmasının
önemli olduğu ve okul öncesi müzik eğitiminin olumlu gelişmelere yol açtığı
görülmüştür.
Bu çalışmanın öğrenci, eğitimci ve akademisyenlere ışık tutması
amaçlanmıştır. Bu yöntemler pek çok müzik eğitimcisi tarafından kabul
görmüştür. In this study, pre-school music education methods are examined.
The pre-school music education has been told about the children, and details
of the training methods are explained. Dalcroze, Kodaly, Orff, Suzuki and
Montessori methods were examined and their philosophies and basic
characteristics were examined. Differences and similarities between the
methods have been revealed. As a result of this study, it was found that it is
important to provide children with more freedom and creativity areas in preschool
music education and preschool music education leads to positive
developments.
This study aims to shed light on students, educators and
academicians. These methods have been accepted by many music educators.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
4Sayı
7Bağlantı
http://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/02/c4s7_10.-bahar-polat.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4822
Koleksiyonlar
- Cilt 4 : Sayı 7 [6]