Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTezişçi Özmenay, Pınar
dc.date.accessioned2018-06-21T11:30:02Z
dc.date.available2018-06-21T11:30:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/02/c4s7_11.-p%C4%B1nar-tezi%C5%9F%C3%A7i.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4823
dc.description.abstractBu araştırma, 19.yüzyılın sonlarında ortaya çıkan Alexander Tekniği ile ilgili bir derleme çalışmasıdır. Alexander Tekniği, aktör Frederick Matthias Alexander’ın sahnede sesiyle ilgili yaşamış olduğu problemleri çözmek için kendi üzerinde yaptığı çalışmalar sonucunda ortaya çıkardığı bir yöntemdir. Daha sonra bu teknik farklı kişiler tarafından da uygulanmış, işe yararlılığı görüldükten sonra hızla yayılmıştır. Bugün dünyanın pek çok müzik okulunda ve konservatuarında ders olarak verilen Alexander Tekniği sadece performansçılar için değil, diğer meslek dallarıyla uğraşan kişilerin de bedenlerinin yanlış kullanımlarını engellemelerine ve daha doğal ve rahat bir kullanım yolu bulmalarına yardımcı olmaktadır. Bu araştırma Alexander Tekniği ile ilgilenen öğrenci ve eğitimcileri bilgilendirilmek ve bu tekniğe olan bakış açısını genişletmek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada Alexander Tekniği ile ilgili yazılmış kaynaklardan bir derleme yapılmış ve sırasıyla Alexander Tekniği’nin temel uygulama ilkeleri ve çalışma yöntemleri incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study systematically reviews the literature on the development of the Alexander Technique which was developed in 19th century. The technique has arisen as a result of actor Frederick Matthias Alexander’s selfinvestigation on the loss of his voice. The technique’s benefit on physiological and psychological well-being was supported by other performers who practiced the technique after Alexander. Numerous top music schools and conservatories in the world today include the Alexander technique lesson in their curriculum due to its effectiveness on overall performance with the correct use of the body and mind. This study aims to inform and broaden educators and scholar’s points-of-view on the technique. The technique’s basic guiding principles, and application methods are revised, respectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/amrj.66461en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlexander Tekniğien_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectEğitim Metoduen_US
dc.titleAlexander tekniği’nin temel uygulama ilkeleri ve çalışma yöntemlerien_US
dc.title.alternativeThe basic guiding principles and application methods of alexander techniqueen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster