Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Murat
dc.date.accessioned2018-11-14T11:27:38Z
dc.date.available2018-11-14T11:27:38Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4948
dc.description.abstractBu çalışma ile 2012 yılı itibariyle eğitim sistemimize getirilen yeni 4+4+4 sistemiyle birlikte, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında okutulmak üzere, 2014 yılında yenilenerek basılan 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre incelenip değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar’da, merkeze bağlı ortaokullarda görev yapan 110 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri, “3’lü Likert Tipi Derecelendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde SPSS 18. 0 paket programı kullanılmıştır. Ortaokul 5. sınıflarda okutulan yeni sosyal bilgiler ders kitabına ilişkin, üç boyutta yapılandırılan öğretmen görüşlerini belirlemede, madde bazında frekans (n), yüzde (%) ve ortalama (X) kullanılmıştır. Araştırma bulguları; “tasarım, görsel düzen, fiziksel yapı”, “içerik”, “dil ve anlatım” boyutlarına göre incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate the fifth grade social studies textbook revised in 2014 to the teachers’ views. The sample of this study was 110 social studies teachers who worked in secondary schools in the city center of Afyonkarahisar in Turkey. Data were gathered by using a Likert scale which was three categories. SPSS 18.0 packet program was used to analysis the data. To identify the teachers’ views, freguency (n), percentage (%) and mean (x) was used. The findings were presented by the dimensions of “design, visual layout, physical structure”, “content”, “language and expression”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectSosyal bilgiler ders kitabıen_US
dc.titleOrtaokul 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeMıddle school 5 fifth grade social studies textbook evaluation from teachers perspectiuesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster