Ortaokul (6 - 8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programında yer alan okuma yöntem ve tekniklerinin uygulanabilirliği ve öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan okuma yöntem ve tekniklerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara ili merkez ilçelerinde (Çubuk ve Keçiören) resmi ve özel ortaokullarda görev yapan 113 Türkçe öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırma için oluşturulan veri toplama aracı 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel bilgiler, ikinci bölümde ise okuma yöntem ve tekniklerinin kullanımı ile ilgili maddeler yer almaktadır. Bu maddelerin her biri için “Hiçbir zaman, çok nadir, bazen, çoğunlukla, her zaman” seçenekleri verilmiştir. Anketin uygulanmasından sonra katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin frekans ve yüzde dağılımları incelenmiş, araştırma problemine dayalı olarak belirlenen alt problemlere ilişkin olarak betimsel istatistik yapılarak yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Aynı zamanda sıklık düzeylerini ifade eden değişkenler arasındaki ilişki de araştırılmıştır.
Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin okuma yöntem/tekniklerini kullanma düzeyleri değişmektedir. Öğretmenler, çoğunlukla programda yer verilen yöntem ve teknikleri bilmekte ve kullanmaktadır. Uygulama açısından zaman ve emek gerektiren bazı yöntem ve teknikler, bazı öğretmenler tarafından daha az kullanılmaktadır. Ayrıca bazı okuma yöntem/tekniklerinin yaygın olarak kullanılıp kullanılmaması öğretmenlerin tercihlerine göre şekilleniyor olabilir. This study was conducted with aim to determine Turkish teachers' levels of using the reading methods and techniques in which the Teaching Programme of Turkish Course.The survey was carried out on 113 Turkish Teachers who work in public and private secondary schools in the central district of Ankara (such as Çubuk and Keçiören).
The data collection tool being created for the study consists of two parts. The first section is included in general information and the second one is included in some items on the use of reading methods and techniques.There are some options for each one of these items such as 'never, rarely, sometimes, often and always'. After the implementation of the survey, the frequency and percentage distrubitions were examined on the demographic characteristic of the participants and the percentage and frequency values were calculated by producing descriptive statistic made in relaction to the sub- problems identified based on the research programme Also, the relationship between variables expressing the frequency level was investigated.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4954Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]