dc.contributor.author | Zengin, Celil | |
dc.date.accessioned | 2018-11-27T10:50:33Z | |
dc.date.available | 2018-11-27T10:50:33Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4968 | |
dc.description.abstract | Dünya tarihinin modern çağı, insanlık tarihi içerisindeki en profan çağı simgelemektedir. Modernizmin ortaya çıkmasıyla beraber insanlık tarihinin ana belirleyicisi olan dinler geri plana itilmiş ve dinin yerini modern öğretiler almıştır. Modernizm ile beraber ortaya çıkan bu durum birçok olumsuzluğu da beraberinde getirmiş ve bundan dolayı da birçok düşünür modernizme ciddi eleştiriler yapmıştır. Seyyid Hüseyin Nasr ve içinde olduğu Gelenekselci Ekol, son yüzyılda modern dünyanın ve modernizmin en kapsamlı eleştirmenleri arasında sayılmaktadır.
Seyyid Hüseyin Nasr, Gelenekselci Ekol’ün yaşayan en önemli ismidir. Bu çalışmada, Nasr’ın gelenekselci bir perspektifle modernizmi ve modern dünyayı nasıl ele aldığı ortaya konulmuştur. Nasr ve diğer gelenekselci düşünürler modernizmi ve onunla ilişkili olan diğer fikrî akımları “gelenek” olarak belirttikleri bir fikrî zemin üzerinden ele almışlardır. Nasr’ın genel manada belirttiği durum, modern dünyanın “kutsal”dan kopuk bir yapıda olduğudur. Çağımızda modernizmin neden olduğu tüm problemler ise “gelenek”in tekrar diriltilmesiyle telafi edilebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The modern era of World has simplified the most profane era within human history. Together with emerging of Modernism as a main determinant of human history, religious have pushed behind and many modern doctrines have placed them instead. This situation, emerging with modernism, have brought many negatives and hence many philosopher have criticized modernism. Traditionalist School which also includes SeyyedHossein Nasr has been accepted the most comprehensive critics of modern World and modernism in this century.
SeyyedHossein Nasr is the most important alive representative of Traditionalist School. In this paper(work) it is exhibited how Nasr was handledmodernism and modern World with traditional perspective. Nasr and any other traditional philosophers have put modernism and other related intellectual movements forth on a intellectual ground which is defined as “tradition”. The general situation, Nasr specified is that modern World is disconnected with “sacred”. In our era, all problems resulted from modernism would compensate by reviving of “tradition”. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gelenek | en_US |
dc.subject | Modernizm | en_US |
dc.subject | İslam | en_US |
dc.subject | Geleneksel İnsan | en_US |
dc.subject | Kutsal Bilim | en_US |
dc.title | Seyyid Hüseyin Nasr’ın Düşüncesinde Modernizm Ve Eleştirisi | en_US |
dc.title.alternative | In thinking of Seyyed Hossein Nasr modernism and its criticism | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |