Tanburi Cemil Beyin Sözlü Eserlerinin Makamsal Açıdan İncelenmesi
Özet
Bu araştırma Tanbûrî Cemîl Bey’in sözlü eserlerini makâm ve geçkileri yönünden inceleyip, yorumlamak suretiyle Türk müziği sözlü eser repertuarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışma, genel çerçevesi, amacı ve yöntemi bakımından tarama modelini esas alan betimsel bir araştırmadır. Konuyla ilgili çeşitli kaynakların taranmasıyla ön bilgilere ulaşılmış, veri toplama aracı olarak örneklemde yer alan Tanbûrî Cemîl Bey’in mevcut sözlü eserlerinin tümü kullanılmıştır.
Türk müziği tarihinin en büyük virtüözü olarak kabul edilen Tanbûrî Cemîl Bey’in, saz eserlerinin yanı sıra büyük bir ustalıkta bestelediği 19 adet sözlü eseri elde bulunmaktadır. Bu çalışmada, Tanbûrî Cemîl Bey’in 19 adet sözlü eseri makâm ve geçkileri yönünden incelenmektedir. This research aims to contribute to the repertoire of Turkish music vocal work by examining and interpreting the vocal works of Tanbûrî Cemîl Bey in terms of maqam and transition. The study is a descriptive research based on the screening model in terms of general framework, purpose and method. The preliminary information was obtained by scanning various sources related to the subject, and all the vocal works of Tanbûrî Cemîl Bey, who took place in the sample as a data collection tool, were used.
Tanbûrî Cemîl Bey, considered as the greatest virtuoso in the history of Turkish Music, has 19 vocal works he composed with the great mastery besides the instrumental works. In this work, 19 vocal works of Tanbûrî Cemîl Bey are examined in terms of their maqam and transition.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4979Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]