Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGafarova, Leyla
dc.date.accessioned2018-12-13T14:25:25Z
dc.date.available2018-12-13T14:25:25Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5017
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul müzik ders kitaplarındaki çocuk şarkılarının piyano eşlikli kullanımının, müzik öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış; öğretmenlerin, çalışma konusu kitaplarda yer alan şarkılar için önerilen piyano eşlikleri hakkındaki görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan müzik öğretmenlerinin görüşlerine göre, ortaokul müzik ders kitaplarında çocuk şarkılarının piyano eşliklerinin yer alması ve derslerin piyano eşlikli olarak yürütülmesinin, çocukların bilişsel gelişimi ile müzikal beceri ve kabiliyetlerinin gelişimine önemli düzeyde katkı sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractIn this paper, it was aimed to evaluate the use of children songs, in the elementary school textbooks, with accompaniments written for them according to the opinions of music teachers. In this regard, descriptive analysis has been chosen from the qualitative research methodologies. The responses of the interviewees has been collected through semi-structured interview forms which has been used to evaluate the accompaniments proposed for the songs that are in the textbooks subject to this research. According to opinions of the musics teachers who participated in research, it was concluded that providing accompaniments together with the songs in the textbooks and conducting the classes with piano will significantly improve the cognitive abilities and musical skills of the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectMüzik Ders Kitaplarıen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectEşlik.en_US
dc.titleOrtaokul Müzik Ders Kitaplarındaki Çocuk Şarkılarının Piyano Eşlikli Kullanımının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluatıon Of Chıldren Songs In Secondary School Musıc Course Books Wıth Pıano Accompanımenten_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Esntitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster