Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKURNAZ Reşit
dc.date.accessioned2018-12-25T11:55:43Z
dc.date.available2018-12-25T11:55:43Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5050
dc.description.abstractTeknolojinin gelişimi tüketici davranışı ölçmede ve anlamada daha nesnel veriler elde edilmesini sağlamaktadır. Göz izleme (Eye Tracking) teknolojisi tüketicilerin görsel davranışını anlamada kullanılmaktadır. Göz izleme, insan algılaması, bilişi ve davranışı üzerine ampirik çalışmalar yürüterek yapılan veri toplama tekniğidir. Göz izleme, görsel uyaran üzerinde katılımcıların herhangi bir anda nereye, ne kadar süreyle baktığına ve göz hareketlerinin nasıl bir yol izlediğine ilişkin fizyolojik ölçülmeye dayalı veriler elde edilmektedir. Araştırma, göz izleme yöntemi kullanarak katılımcıların online mağazaların web siteleri üzerinde alışveriş yaparken göz hareket davranışı incelenmiştir. Bu araştırmada online mağazaların web sayfalarının birleşenlerine yönelik tüketici dikkat aktivasyonlarını ölçülmesini hedeflenmiştir. Böylece web sayfasında hangi alanların kullanıcılar tarafında önemsendiği, dikkat edildiği veya dikkat edilmediği belirlenmişidir. Katılımcılar online alışveriş yaparken göz hareketleri incelenerek göz tarama yolları, göz sıcaklık haritaları, toplam göz odaklanma sayıları, göz bekleme süreleri ve göz odaklanma sıralamaları elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe development of technology ensures more objective data to measuring and understanding consumer behavior. Eye Tracking technology is used to understand consumers' visual behavior. Eye tracking is a technique that carried out empirical studies on human perception, cognition and behavior. Eye-tracking devices use image-processing software that measures eye-gaze points. Eye tracking obtain physiological measurement based on visual stimulus at the anytime, where and how long participants look and how the eye movement follow on visual stimulus. In this research, aimed to measure consumer attention activations towards the integration of web pages of online stores. In this way determined which part of web pages are more paid attention or not attention by users. In this study, using eye tracking method to examine participant's eye movement behaviors during shopping on online store. The research was conducted with twenty-three participants. Examing the participant’s eye movement obtain heat maps, total fixation point, gaze points, areas of interest, fixation point.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGöz İzlemeen_US
dc.subjectGörsel Dikkat Aktivasyonuen_US
dc.subjectOnline Mağazaen_US
dc.subjectWeb Sitesi.en_US
dc.titleOnline Mağazaların Web Sayfalarına Yönelik Tüketici Dikkat Aktivasyonlarının Ölçülmesien_US
dc.title.alternativeMeasurıng Of The Consumer Attentıon Actıvatıon Toward Web Pages Component Of Onlıne Storeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Esntitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster