Ses eğitiminde kullanılan nefes ve ses egzersizlerinin konuşma bozukluklarının giderilmesinde kullanılabilirliği
Özet
Konuşma bozuklukları fiziksel, psikolojik ve nörolojik nedenlerle konuşmanın akıcılığını bozan, bireyin konuşma cesaretini kıran, bazı ses ve sözcükleri tekrarlayarak ses üretiminde duraksamalara neden olan ve konuşma ritminde ortaya çıkan aksaklıklardır. Bir başka anlatımla bireyi konuşma esnasında amacından çıkaran, düşüncelerini ifade etmesini engelleyen, alışılmadık ve kontrol edilemeyen jest ve mimiklerin oluşmasına neden olan istemsiz bozukluklardır. Kendiliğinden düzelebileceği gibi çeşitli
tedavi yöntemleri ile de kontrol altına alınabilecek olan konuşma bozukluklarının tedavi sürecinde zihinsel ve fiziksel etkinlikler birlikte yapılmakta; konuşma bozukluğu olan bireye konuşturma, okutma, sorulara
karşılık verme gibi testler uygulanmakta, konuşma terapileri düzenlenmektedir. Tedavi sürecinde bireyin vücudunu gerginlikten kurtarmak amacıyla nefes egzersizleri, ses kaslarını çalıştırmak amacıyla ses
egzersizleri, ritimsel bozuklukların giderilmesi amacıyla da ritim ve vurgu çalışmaları yaptırılmaktadır. Bu çalışmada konuşma bozukluğu tedavisinde kullanılan yöntemlerin ses eğitimi çalışmalarında kullanılan yöntemlerle ilişkisi ortaya konulmuş ve ses eğitimi çalışmalarının konuşma bozukluklarının tedavisinde kullanılabilirliğine değinilmiştir. Araştırmanın sonucunda ses eğitimi çalışmalarında sıklıkla kullanılan doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilmeye yönelik egzersizlere, artikülasyon çalışmalarına ve şarkı söyleme çalışmalarına konuşma bozukluklarının tedavisinde yer verildiği tespit edilmiştir. Speech disorders are disorders that occur in the rhythm of speech because of physical, psychological, and neurological causes, which disrupt the flow of speech, break the person’s speech courage, and cause pauses while producing voice by repeating some sounds and words. In other words, they are involuntary disorders that cause unusual and uncontrollable gestures and mimics, which discourage the person from expressing his or her thoughts during the speech. This can get better spontaneously, and also
mental and physical activities are made together in the treatment process of speech disorders which can be controlled by various treatment methods; the persons who have speech disorders are performed practice exam such as speaking, reading, responding to questions and speech therapies are organized, as well. During the treatment process, breathing exercises are performed to save the person's body from tension, voice exercises are performed to use the voice muscles, and also rhythm and stress exercises are performed to eliminate rhythmical disorders. In this study, both the relation between the methods used in the treatment of speech disorder and the methods used in voice training studies and the availability of voice training studies in the treatment of speech disorder is suggested. As a result of the research, it has been determined that the exercises to use the correct breathing and voice techniques, the articulation studies, and the singing exercises that are mostly used in the voice training studies are included in the treatment of speech disorder.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
4Sayı
8Bağlantı
http://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/07/10.-Melike-%C3%87akan-G%C3%BClnihal-G%C3%BCl_c4s8.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5075
Koleksiyonlar
- Cilt 4 : Sayı 8 [7]