Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Filiz
dc.date.accessioned2019-01-11T06:32:56Z
dc.date.available2019-01-11T06:32:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/07/9.-Filiz-Y%C4%B1ld%C4%B1z_c4s8.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5076
dc.description.abstractBu çalışma; müzik kültürü oluşturma odaklı teori ve solfej derslerine yönelik bir model önerisinde bulunmaktadır. Model; çalgı eğitiminin niteliğini ve verimliliğini artıracağı düşüncesiyle hazırlanmıştır. Modelde; öğrencinin duyuşsal, devinişsel, bilişsel ve sezişsel davranışlarını geliştirmelerine yönelik çalışmaların ortaya konulması hedeflenmiştir. Öğrencinin aldığı çalgı eğitimi ve teori solfej dersleri arasında dolayısı ile günlük yaşantısı ile bağ kurabilmesi modelin felsefesini oluşturmaktadır. Ayrıca bu çalışma amatör müzik eğitiminin teori ve solfej dersleriyle desteklendiğinde daha başarılı ve etkili bir gelişim sürecine dönüştüğünü ortaya koymaktadır. Türkiye’nin en önemli çalgı eğitimi projelerinden biri olan CAKA (Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları) keman eğitimi projesi özelinde yapılmış olan betimsel ve nitel olan çalışmada uzman desteği için yapılandırılmış görüşme yapılarak ve veriler nitel çözümleme tekniklerine göre analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışmanın amatör keman eğitimi sürecine bu eğitimi destekleyici derslerin planlanmasına yönelik proje ve araştırmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, a model, which aims to create a music culture towards theory and solfeggio lessons, is suggested. The model was prepared with a thought to increase the quality and efficiency of instrument education. In this model, it is aimed to develop the sensorial, psychomotor, cognitive and intuitional abilities of the student. It is the philosophy of the model of the connection between the instrumental education and the theory solfege lessons of the learners and daily life. Moreover, this study reveals that when amateur music education is supported by theory and solfege lessons, it becomes a more successful and effective development process.CALF (Cihat Aşkın and Little Friends), one of the most important instrument education projects of Turkey, is interpreted by structured interview for expert support in the descriptive and qualitative work to be done in the violin education project and analyzing it according to the qualitative analysis techniques. It is thought to constitute a source to the projects and researches to the duration of violin education towards planning supporting lessons.
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/amrj.67041en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAmatör Keman Eğitimien_US
dc.subjectTeori
dc.subjectSolfej
dc.subjectCaka
dc.titleAmatör keman eğitimini destekleyici teori ve solfej eğitimi “caka (cihat aşkın ve küçük arkadaşları) modeli” “afyon caka örneği”en_US
dc.title.alternativeTheory and solfege education supporting amateur violin education "calf (cihat askin and little friends) model" “afyon calf sample”en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster