Koro eğitiminde dalcroze yönteminin müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı açısından değerlendirilmesi
Abstract
Müzik eğitiminin korolar yoluyla yaygınlaşması düşüncesi son yıllarda gittikçe yaygınlaşmakta ve bu alana yönelik öğretim yöntemleri üzerine çalışmalar artmaktadır. Müzik eğitiminde yer almakta olan öğrenme
alanları, koro eğitimine uyarlandığında hem etkili bir müzik eğitiminin hem de etkili bir koro eğitiminin yürütülebileceği düşünülmektedir. Bu düşünce doğrultusunda müzik öğretim yöntemlerinin koro eğitimine nasıl uyarlanabileceği ve koro eğitimi içerisinde bu yöntemlerin kullanımının yararları araştırılmak istenmiştir. Dalcroze Yöntemi ise müzik öğretim yöntemleri arasında en eskisi olmanın yanında üzerinde çalışma ve araştırmaların daha az olduğu bir yöntemdir. Hareket ve dans odaklı bu yöntem öğrencilerin müziği bütün bedenlerinde hissetmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu araştırma, sosyal paylaşım sitesi olan YouTube üzerinde paylaşılmış, Dalcroze Yönteminin kullanıldığı videolarda “müziksel algı ve bilgilenme” öğrenme alanına yönelik öğelerin irdelenmesi yoluyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırma deneysel çalışmaların yapılmamış olması nedeniyle keşfedici yöntemlere dayalı olarak internet üzerinden erişilen videolar üzerinden yürütülmüştür. İzlenen videolarda müzik eğitiminin öğrenme alanları arasında yer alan “müziksel algı ve bilgilenme”ye yönelik unsurlar çözümlenmeye ve bu videolarda ne şekilde yer aldığı anlaşılmaya çalışılmıştır. The thought of music education becoming more and more exposed has been wide-spread in recent years and the studies for those education methods towards this area is increasing. It is thought that when education areas which are in the music education adjust to choir education, it can be carried out both efficient music education and efficient choir education. In accordance with that thought it is desired to search how it can be adjusted music education methods to choir education and the benefits of utilizing
those methods in choir education. Dalcroze method is the oldest method in music education methods and it is the method which has fewer researches as well. The motion and dance-centered method is aimed to provide the students
to feel the music all over their bodies
This research is shared on social networking site YouTube, in the videos in which Dalcroze method was used, "Musical Perception and Information" was carried out by examining the items for the learning area. The research was conducted through the videos accessed on the internet based on exploratory methods because of lack of experimental studies. It is
tried to analyze the factors towards "Musical Perception and Information" which is ranked among music education areas in the videos and tried to understand how it is taking place in the videos.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
4Issue
8URI
http://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/07/8.-Emel-T%C3%BCrkmen-Asl%C4%B1-Pancar_c4s8.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5077
Collections
- Cilt 4 : Sayı 8 [7]