Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünneç, Dilek
dc.date.accessioned2019-01-16T08:23:12Z
dc.date.available2019-01-16T08:23:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/10/ETK%C4%B0-_-D%C3%9CZELTME.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5117
dc.descriptionIdentifying first users (target set) of a new product entering a market is critical in forecasting the market share, but also it is a hard-to-solve problem. In this paper, we develop an agent-based modeling approach as a simulation method. We study characteristic features of the target set, such as their importance over the social network and persuasion skills, together with the size of the set and the new product adoption of the rest of the network, to understand their effects on product spread. We evaluate solutions of 12 scenarios with numerical experiments based on these characteristics.en_US
dc.description.abstractPazara yeni girecek bir ürünün öncelikli olarak kullanımına sunulacağı kişilerin (hedef kümenin) belirlenmesi pazar payı tahmini yapmak için önemli, ancak çözülmesi zor bir problemdir. Bu makalede, bu problem için ajan-bazlı modelleme ile bir simülasyon çalışması geliştirilmiştir. Hedef kümeye seçilmiş kişilerin sosyal ağ üzerindeki önemi, ikna becerileri, diğerlerinin yeni ürün adaptasyonu gibi karakteristik özelliklerin ve hedef küme büyüklüğünün ürünün yayılması üzerindeki etkileri incelenmektedir. Bu özelliklere bağlı 12 farklı senaryo için çözümler değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/fmbd.66945en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHedefli pazarlama; Sosyal ağlar; Küçükdünya; Etki enbüyüklemesi; Ajanbazlı modelleme, Netlogo;en_US
dc.titleEtki enbüyükleme problemi için ajan-bazlı modelleme yaklaşımıen_US
dc.title.alternativeAn agent-based modeling approach for the influence maximization problemen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage701en_US
dc.identifier.endpage709en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster