Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Türk müzik yaşamında Kemal İlerici
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.09.2020)
Türk müziği ezgilerinin Batı tekniği ile çokseslendirilmesinin,kurumsal olarak Osmanlı İmparatorluğu zamanında “Muzika-yiHümâyun”da başladığı söylenebilir. Türk müziği makam yapılarının Batımüziği armonisiyle uyuşum sorunu ...
Ahmet Samim Bilgen ve çokseslilik yaklaşımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 24.06.2020)
Türk müziğinin çokseslendirilmesi üzerine yapılan çalışmalarincelendiğinde oldukça farklı anlayışların, teori ve yaklaşımların ortayaatıldığı görülecektir. Yaklaşım sahibi olanlar dışında; besteci, icracı, eğitimci,araştırmacı, ...
Türk Müziğinde çokseslilik yaklaşımlarına genel bir bakış
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.09.2020)
Bu çalışmada; “Geleneksel Türk Müziğine İlişkin Temel Özellikler”,“Müzikte Çoksesliliğin Tarihsel Gelişim Süreci”, “Çoksesli Türk MüziğininTarihsel Gelişin Süreci”, “Türk Müziğinde Çokseslilik Yaklaşımları” ve“Çokseslilik ...
Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren Türkiye'deki müzik kurumlarına genel bir bakış
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.09.2020)
Bu çalışmada, Cumhuriyetin ilanından itibaren kurulan, hattaevveliyatı Tanzimat devrine kadar uzanan resmî müzik müesseselerininkuruluş, muhteviyat ve değişimlerine temas edilmiştir. Bu kurumlar, tasnifedilirken kronolojik ...
Hekimoğlu operasının düşünsel arka planı ve müzikal analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 24.06.2021)
Karadeniz folklorunda önemli yeri olan Hekimoğlu türküsüne yönelik tüm söylenceleri değerlendiren Bertan Rona’nın, yeni bir kurgu ve olay örgüsüyle yazdığı libretto; Tolga Taviş tarafından ezgisel bir yaklaşımla ve armonik ...
Müzik eserlerinde tempo terimi ve metronom değerlerinin önemi ve belirtilmemesinin oluşturduğu sorunlar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)
Bu araştırmada, müzik eserlerinde aksedilmesi istenen hisleri ve eserlerin yapısını oluşturan tempo unsurları ele alınmıştır. Bu bahsi geçen konu, müzikte ölçü sayıları, ritim, usûl, tempo terimi ve metronom değerleri ...