dc.contributor.author | YALMAN Yalçın | |
dc.date.accessioned | 2019-01-24T11:12:55Z | |
dc.date.available | 2019-01-24T11:12:55Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5230 | |
dc.description.abstract | Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) işletmelerin, toplumun beklentilerini gönüllü olarak dikkate aldığı ve faaliyetlerinde sadece yatırımcıları değil aynı zamanda sosyal ve fiziki çevre, tüketiciler, çalışanlar, tedarikçi ve aracılar, devlet gibi paydaşlarını da hesaba kattığı, ekonomik değerlerin ötesinde insani değerlere önem verdiği bir yaklaşımdır. Kurumsal itibar ise paydaşlarının işletme ile iletişim ve etkileşimleri sonucunda oluşan ve onların işletme hakkındaki duygularını yansıtan, rakipleri ile de karşılaştırmak suretiyle zaman içerisinde oluşan ve organizasyonun genel durumunu açıklayan algılarının toplamıdır.
Türkiye’de kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının işletmelerin kurumsal itibarlarına etkisi: işletme yöneticilerinin algıları bu araştırmanın temel konusudur. Bu kapsamda işletmelerin çevre, müşteriler, çalışanlar ve topluma dönük KSS uygulamalarının kurum itibarına etkileri incelenmiştir. KSS ile ilişkili kavramlar, KSS faaliyetlerinin sınıflandırılması, bunların işletme ve paydaşlarına sağlayacağı faydalar, işletmelerin sosyal sorumluluk alanları, KSS’nin boyutları, araç ve standartları, KSS ve kurumsal itibar ilişkisini açıklayan modeller üzerinde durulan konulardır.
Anket rekabet gücü yüksek, en fazla ihracat yapan on sektör içerisinde yer alan ve beş grupta toplanan (gıda ürünleri imalat ve satışı, tekstil, hazır giyim ve deri ürünleri imalat ve satışı, madencilik ve taşocakçılığı, ana metal ve metal ürünleri, makine, otomotiv ve diğer ulaşım araçları imalat ve satışı, mobilya imalat ve satışı) sektörler ve hizmetlerle birlikte altı sektörde yer alan işletmelere elektronik posta yoluyla gerçekleştirilmiştir. Türkiye genelinde, çalışan sayısı on ve üzeri olan işletmelerin kurucusu, genel müdür veya bölge müdürü, insan kaynakları müdürü, muhasebe finansman müdürü veya diğer yöneticilik sıfatını taşıyanların katılımıyla yapılmıştır.
Çalışma sonucunda, işletme kurucusu ve yöneticilerine göre işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ile işletmelerin kurumsal itibarları arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Corporate social responsibility is an approach that pay attention to the importance of human values beyond economic values, where businesses consider community expectations on the basis of volunteerism and also take into account not only investors but also stakeholders such as the social and physical environment, consumers, suppliers, intermediaries and the state. Corporate reputation is the sum of the perceptions which arise as a result of stakeholders’ communication and interaction with the business and reflecting stakeholders’ feelings that emerge overtime about business by comparison with business’ competitors to explain the general condition of the organization
The effects of corporate social responsibility implementations to the corporate reputation: the perception of business executives is the main subject of this study. In this content, the impacts of businesses’ CSR applications intended for environment, consumers, employees and society are examined. Concepts related to CSR, classification of CSR activities, benefits to be provided with CSR activities to business and stakeholders, CSR areas, CSR dimensions, CSR’s tools and standards, models that explain the relationship between CSR and corporate reputation are subjects to discussed.
The survey was conducted by e-mail to the enterprises that have the highest competitiveness and within the top 10 exporting sectors which are collected in five groups (manufacturing and sales of food product, textile, garment and leather goods manufacturing and sales, mining and quarry, main metal metal products, machine, automotive and other transportation vehicles manufacturing and sales, furniture manufacturing and sales) and additionally six sectors with services. The survey was conducted across Turkey with the participation of carrying the founder, general manager or district manager, human resources manager, accounting and finance manager or other executive titles.
As a result of the study, it was determined that there is a positive and meaningful relationship between corporate social responsibility applications and corporate reputations of businesses according to founders and managers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kurumsal sosyal sorumluluk | en_US |
dc.subject | kurumsal itibar | en_US |
dc.subject | kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili kavramlar, | en_US |
dc.subject | işletme paydaşları | en_US |
dc.subject | kurumsal sosyal sorumluluk alanları. | en_US |
dc.title | Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının İşletmelerin Kurumsal İtibarına Etkileri: İşletme Yöneticilerinin Algıları Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Effects Of Corporate Socıal Responsıbılıty Practıces To Busıness’ Corporate Reputatıon In Turkey: A Survey On The Perceptıon Of Busıness Managers | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Esntitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |