Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErtürk, Mehmet
dc.date.accessioned2019-02-05T08:35:24Z
dc.date.available2019-02-05T08:35:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304125
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/5349
dc.descriptionThis study aims to determine the desire of primary school teachers’ self improvement. In this study, desire of primary school teachers’ self iprovement are commentated attention to their gender and priority according to teachers’ opinion.94 primary school working within the borders of Afyonkarahisar and depend of town, and 34 graduate student of Educational Faculty assisted the survey with their views in the process of gathering data. According to the t-test scores applied to the findings teachers’ views regarding the has not significance value of .05 difference when their genders are taken into acconunt. According to anova test scores applied to the findings teachers’ views regarding the has significance values of .05 difference when their priority are taken into account. Same measure is performed to 34 4th students of Educational Faculty and compare primary school teachers’view. According to t test scores applied to the findings teachers’viewa regarding the has significance values of .05 difference. This siginificance difference in favor of 4th student of Educational Faculty.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı Sınıf Öğretmenlerinin kendilerini geliştirme isteklerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Sınıf Öğretmenlerinin mesleki gelişim istekleri cinsiyet ve kıdem farkları göz önünde bulundurularak öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Bu araştırmada Afyonkarahisar İl merkezinden ve merkeze bağlı beldelerden rastgele seçilen 94 sınıf öğretmenine ve Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında okuyan rastgele seçilen 34 son sınıf öğrencisine uygulanan ölçek sonuçları yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara uygulanan t testi sonuçlarına göre; öğretmenlerin kendilerini geliştirme istekleri cinsiyetleri açısından öğretmen görüşleri arasında .05 düzeyinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bulgulara uygulanan anova testi sonuçlarına göre ise; öğretmenlerin kendilerini geliştirme istekleri kıdemleri açısından öğretmen görüşleri arasında .05 düzeyinde anlamlı bir fark bulunmuştur. Aynı ölçek Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerine de uygulanmış ve öğretmenlerin ölçekteki maddelere verdikleri cevaplarlarla karşılaştırılmıştır. Bulgulara uygulanan t testi sonucuna göre; sınıf öğretmenlerinin kendilerini geliştirme istekleri öğretmen ve öğretmen adayı arasındaki değerlendirmede .05 düzeyinde öğretmen adayları lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki Gelişim, Sınıf Öğretmeni, Gelişim İsteğien_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Geliştirme İsteklerinin Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İl Örneği)en_US
dc.title.alternativeEvaluation of Primary School Teacher Self İmprovement For Teachers Opinionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage44en_US
dc.identifier.endpage59en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster