Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKARATAŞ, Süleyman; TABAK, Necla
dc.date.accessioned2019-02-05T12:21:36Z
dc.date.available2019-02-05T12:21:36Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304129
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/5353
dc.descriptionIn this study, primary school teacher of religious culture and ethics in new religious culture and ethics related to science curriculum and teacher opinions are analyzed. Teachers working in the city center of Afyonkarahisar voluntarily made those calls and interview forms have been interpreted by the researcher can be classified. According to the opinions of teachers, implementation of new programs according to the old program to increase student motivation, students' attitudes towards the lesson observation draws attention to positive growth. In addition to socio-economic environment affect the course stating that most teachers in the new program forced the teachers think that the performance of duties, and to be receiving support their families are oftenen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin yeni din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri analiz edilmektedir. Afyonkarahisar il merkezinde görev yapan öğretmenlerden gönüllü olanlarla görüşme yapılmış ve görüşme formları araştırmacı tarafından tasnif edilerek yorumlanmıştır. Öğretmenlerin görüşlerine göre, yeni programın uygulanmasında eski programa göre öğrenci motivasyonlarının artması, öğrencilerin derse karşı tutumlarındaki pozitif artışın gözlenmesi dikkat çekmektedir. Ayrıca sosyo-ekonomik çevrenin derslerine etki ettiğini belirten öğretmenler, yeni programda en çok öğrencilerin, performans ödevlerini yaparken çoğunlukla ailelerinin desteğini almakta olmalarından yakınmaktadırlar.. 1982 ortaöğretim DKAB programlarını karşılaştırdığımızda, 2005 ortaöğretim DKAB programı daha ayrıntılı ve kapsamlı, daha düzenli, somuttan soyuta doğru giden, aşamalı, öğrenciyi daha aktif kılan bir yapıya sahiptir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen, Din Kültürü, Yapılandırmacılık, Öğretim Programıen_US
dc.titleİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ Views With Regard to The Primary Religious Education and Moral Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster