Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYAZICI, Öznur; GÜNDÜZ, Yüksel
dc.date.accessioned2019-02-07T06:31:37Z
dc.date.available2019-02-07T06:31:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304161
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5386
dc.descriptionAim of this study is to determine how to perform of inservice training of teachers in Turkey, to compare their similar and different sides, and thereby to submit a model proposal for inservice practices in Turkey. The comparison is limited by 8 developed world countries which are selected by the researchers. In study at first, it is explained the importance of inservice training and the process of inservice training of teachers in Turkey, the USA (Washington), Germany (Hamburg), Australia, Denmark, France, England, Switzerland and Japan as detailed. Furthermore, the similarities and differences of inservice training of teachers in these 8 countries compare to our country. In the last part, it is submitted a model proposal to indicate how to provide inservice trainings by taking as a sample of developed countries which have a successful education system and by making radical changes to update and make deeper knowledge and skills of teachers, to help implementing occupational innovations and developments, and to make them more professional.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, gelişmiş bazı ülkeler ile Türkiye’deki öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarının nasıl uygulandıgını belirlemek, benzer ve farklı yönlerini karşılaştırmak ve böylece Türkiye’deki hizmet içi eğitim uygulamaları için bir model önerisi sunmaktır. Karşılaştırma, araştırmacılar tarafından seçilen gelişmiş 8 dünya ülkesi ile sınırlı tutulmuştur. Çalışmada önce Türkiye, ABD (Washington), Almanya (Hamburg), Avustralya, Danimarka, Fransa, İngiltere, İsviçre ve Japonya’daki öğretmenlerin hizmet içi eğitim sürecinin işleyişi detaylı olarak ele alınmıştır. Ardından bu seçilen 8 gelişmiş ülke ile ülkemizdeki hizmet içi eğitim karşılaştırılmıştır. Son bölümde ise, ülkemizdeki öğretmenlerin bilgi ve becerilerini güncellemek ve derinleştirmek, meslekteki yenilik ve gelişmeleri uygulamalarına yardımcı olmak ve daha da profesyonelleşmelerini sağlamak için başarılı birer eğitim sistemine sahip gelişmiş ülkelerin örnek alınması ve bu çerçevede bazı radikal değişikliklerin yapılmasıyla, nasıl bir hizmet içi eğitim verilmesi gerektiğine dair bir model önerisi getirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet içi eğitim, öğretmen, modelen_US
dc.titleGelişmiş Bazı Ülkeler İle Türkiye’deki Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimlerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA Comparison Of Inservice Training Of Teachers In Some Developed Countries And Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster