dc.contributor.author | Şaşmaz, Fatma | |
dc.contributor.author | Ormancı, Ümmühan | |
dc.contributor.author | Babacan, Tolga | |
dc.contributor.author | Koparan, Sevinç | |
dc.contributor.author | Çiçek, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2019-02-08T07:52:36Z | |
dc.date.available | 2019-02-08T07:52:36Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/304163 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5388 | |
dc.description | Some methods, techniques and strategies have become more of an issue since approaches to education based on constructivism have been widely accepted. One of these approaches is the inquiry-based learning approach, which is composed of a process where students do research on problems regarding the scientific concepts associated with daily life, where they reach a solution in their studies by building cause and effect relationships and where they construct their information. It is stated that students develop skills such as, inquiry-investigation, estimation, reasoning, building cause and effect relationships, analyzing, interpreting and critical thinking during this process. Analogies are one of the techniques which were stated as particularly effective in gaining problem solving and higher level target behaviors and where students’ similar daily life experiences and previous knowledge were used in teaching the scientific concepts. Defined as analogies by making use of the current knowledge in teaching unknown information, this technique is significant in terms of making the abstract concepts concrete for the students, as well as ensuring permanent learning. In this respect, this study aims at developing guide material for the unit on “matter and change” in the science and technology course grounding in “analogy” and “inquiry-based learning”. The activities in the material developed were prepared using the inquiry-based learning approach; furthermore, the analogy technique was used at different stages of the inquiry cycle for the purpose of embodying the abstract issues existing in the aforesaid unit. The guide material designed for the study consist of five different topics for three different learning levels, i.e. primary school 6th, 7th and 8th grades. The material is thought to be helpful in terms of providing activity ideas for the “matter and change” unit and analogy and inquiry-based learning approach for researchers, teachers and teacher candidates eager to study such topics. | en_US |
dc.description.abstract | Eğitim-öğretim programlarında yapılandırmacı anlayışın temel alınmaya başlamasıyla birlikte bazı yöntem, teknik ve stratejiler daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Bunlardan biri olan araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı; öğrencilerin günlük hayatla ilişkilendirilmiş bilimsel kavramlarla ilgili problemlere yönelik olarak araştırmalar yaptıkları, araştırmalarında neden-sonuç ilişkisi kurarak bir sonuca ulaştıkları ve bilgiyi kendilerinin yapılandırdıkları bir süreçten oluşmaktadır. Bu süreçte öğrencilerin; araştırma-inceleme, tahmin etme, akıl yürütme, neden-sonuç ilişkisi kurma, analiz yapma, yorumlama ve eleştirel düşünme gibi becerilerinin geliştiği ifade edilmektedir. Özellikle problem çözme ve üst düzey hedef davranışların kazandırılmasında etkili olduğu belirtilen ve bilimsel kavramların öğrenilmesinde öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları benzer olayların ve ön bilgilerinin kullanıldığı tekniklerden biri de analojilerdir. Bilinmeyen bilgilerin öğretilmesinde, öğrenilen bilgilerden yararlanılarak benzetmeler yapma seklinde tanımlanabilen analojiler; öğrenciler için soyut olan kavramların daha anlaşılır hale gelmesi ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi açısından önemlidir. Bu bağlamda çalışmada; ‘analoji’ ve ‘araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı’ temel alınarak fen ve teknoloji dersi ‘madde ve değişim’ öğrenme alanına yönelik bir rehber materyalin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Oluşturulan materyalde etkinlikler araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı kullanılarak hazırlanmış, ayrıca söz konusu öğrenme alanında yer alan soyut konuların somutlaştırılması amacıyla araştırma döngüsünün farklı basamaklarında analoji tekniğine yer verilmiştir. Çalışmada hazırlanan rehber materyal; ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf olmak üzere üç farklı öğrenim düzeyinde yer alan beş farklı konuyu içermektedir. Materyalin; analoji ve araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına ve de “madde ve değişim” öğrenme alanına yönelik etkinlik örnekleri oluşturması bakımından bu konularda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara, öğretmenlere ve öğretmen adaylarına yardımcı olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Analoji, araştırmaya dayalı öğrenme, rehber materyal, madde ve değişim öğrenme alanı, fen ve teknoloji | en_US |
dc.title | Analoji ve araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı temelli rehber materyal geliştirme çalışması: ‘Madde ve değişim’ öğrenme alanı | en_US |
dc.title.alternative | A Study of Developing Guide Material based on Analogy and Inquiry-Based Learning Approach: The Unit on “Matter and Change | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 30 | en_US |
dc.identifier.endpage | 64 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |