Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKörükçü, Özlem
dc.contributor.authorOğuz, Vuslat
dc.date.accessioned2019-02-08T08:02:48Z
dc.date.available2019-02-08T08:02:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304165
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5390
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının mesleki benlik algılarının mezun olunan lise türü, yükseköğretim programı tercih sırası, sınıf düzeyi ve ailede öğretmen olma durumu değişkenleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Ankara’daki Gazi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalları’nda öğrenim görmekte olan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi toplam 212 kız öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Mesleki benlik algılarını değerlendirmek üzere Arıcak (1999) tarafından geliştirilen “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği" uygulanmıştır. Öğrencilere ilişkin mezun olunan lise türü, yükseköğretim programı tercih sırası, sınıf düzeyi ve ailede öğretmen olma durumu ile ilgili bilgileri elde etmek için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; mezun olunan lise türü, yükseköğretim programı tercih sırası, sınıf düzeyi ve ailesinde öğretmen olup olmaması değişkenlerinin, mesleki benlik saygısı ölçeğinden aldıkları puanlar üzerinde istatistiksel açıdan önemli bir farklılığa neden olmadığı saptanmıştır (p > .05).en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the professional self-perceptions of the pre-school teacher candidates in terms of the variables, which are type of graduated high school, the order of preference of the higher education program, class level, whether there exists a teacher in the family. The research was carried out on 212 schoolgirls who are third-year and fourth-year students and study at the Department of Preschool Teacher Education of the Faculty of Education in Gazi University, Middle East Technical University, Ankara University and Hacettepe University in Ankara. To evaluate the professional self-perceptions, "The Scale of Professional Self-Respect” developed by Aricak (1999) was applied. Information about the variables in question regarding students was obtained by “Personal Information Form”. In the analysis of the data, t-test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) was used. According to the results of the research, it was found that type of graduated high school, the order of preference of the higher education program, class level and whether there exists a teacher in the family had not cause any statistically significant difference on the scores obtained from The Scale of Professional Self-Respect.
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectMesleki Benlik Saygısı
dc.subjectPre-School
dc.subjectTeacher
dc.subjectProfessional Self-Respec
dc.subjectSchool
dc.subjectOkul
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectTeacher
dc.subjectMeslek
dc.titleOkul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarıen_US
dc.title.alternativeProfessional self-respects of the pre-school teacher candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentDenizli Pamukkale Üniversitesien_US
dc.departmentİnönü Üniversitesi
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster