Eğitim Fakültelerinin Sosyal Sorumluluğu Ve Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi: Nitel Bir Araştırma
Abstract
Günümüzde hem bireylerin hem de örgütlerin sorumluluk sahibi olmalarına çok önem verilmektedir. Bu anlamda sosyal sorumluluklar son yıllarda üzerinde en çok durulan konulardan biridir. Bu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinin sosyal sorumlulukları kapsamında topluma hizmet uygulamaları (THU) dersinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla ilk önce sosyal sorumluluk kavramı açıklanmış ve eğitim örgütleri açısından ele alınmıştır. Daha sonra eğitim fakültelerinin sosyal sorumlulukları irdelenmiş ve bu kapsamda THU Dersinde yapılabilecek çalışmalar değerlendirilmiştir. Son olarak, öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının THU Dersi ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Analizlerde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda 20 öğretim elemanı ve 39 öğretmen adayı bulunmaktadır. Katılımcılar genel olarak THU Dersinin idealde çok yararlı bir ders olduğunu, ancak uygulama ve planlama ile ilgili sorunlar olduğunu belirtmiştir. Katılımcılara göre, THU Dersinin daha etkili olabilmesi için, öğretmen adaylarının ilgilerinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
4Issue
2Collections
- Cilt 4 : Sayı 2 [17]