Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTEMELLİ, Aysel; KURT, Murat; KEÇECİ KURT, Songül
dc.date.accessioned2019-02-08T12:25:48Z
dc.date.available2019-02-08T12:25:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304173
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5398
dc.descriptionThe aim of this study is to determine opinion of primary education teachers on global warming and related climate changes. Study group was formed from 123 teachers from different branches. A survey which had 36 items was used for data obtaining. Numerical data obtained were evaluated with SPSS 12.0. Arithmetical mean and percent values are used in statistical estimations. The results show that teachers have quite some information on global warming. However, teachers need to know more about the subject to achieve an effective teaching on the subject. In order to advance to a better consciousness of primary education students on global warming, which threatens human life stronger day by day, environmental education must be given utmost importance starting from primary education.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin küresel ısınma ve bundan dolayı meydana gelen iklim değişiklikleriyle ilgili görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu Erzurum ilinde, ilköğretimde farklı branşlarda görev yapan toplam 123 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama amacıyla 36 maddeden oluşan bir anket kullanılmıştır. Elde edilen sayısal veriler SPSS’12.0’de değerlendirilmiştir. İstatistiksel değerlendirmede aritmetik ortalama ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Yapılan değerlendirme sonucunda, öğretmenlerin küresel ısınma ile ilgili oldukça fazla bilgiye sahip oldukları gözlenmiştir. Ancak bu konuda etkili bir öğretim için öğretmenlerin daha çok bilgi edinmeleri gerekir. Çünkü her geçen gün insan yaşamında giderek artan bir tehdit oluşturan küresel ısınma konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi için ilköğretim yıllarından itibaren çevre eğitimine önem verilmelidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüresel Isınma, İlköğretim Öğretmenleri, Çevre Sorunları, Çevre Eğitimien_US
dc.titleİlköğretim Öğretmenlerinin Küresel Isınmayaİlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Primary Education Teachers on Global Warmingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage208en_US
dc.identifier.endpage220en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster