Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜNAL, Emsal; BARAN, Gülen; BÜTÜN AYHAN, Aynur;
dc.date.accessioned2019-02-08T12:30:29Z
dc.date.available2019-02-08T12:30:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304174
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5399
dc.descriptionThe study was conducted on preschool teachers working at private kindergartens and independent affiliated with the Ministry of Education and located in the center of Ankara. The study sample included a total of 100 teachers, 51 of whom were working at four different kindergartens and 51 of whom at ten private ones. Data were collected by using the “Scale for Preschool Institutional Goal Achievement and Awareness of the Importance of Goals” designed by İş (2002). The results showed that the participating teachers achieved institutional goals to a great extent and had a high awareness of the importance of these goals. It was found that teacher’s educational backround created a significant difference in their importance of institutional goal levels, while work experience and the type of institution were working did noten_US
dc.description.abstractAraştırma Ankara il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ile özel anaokullarında görev yapan okul öncesi eğitimi öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı dört bağımsız anaokulunda görev yapan 51, on farklı özel anaokulunda görev yapan 49 olmak üzere toplam 100 öğretmen dahil edilmistir. Araştırmada veri toplama aracı olarak İş (2002) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Eğitim Kurumları Amaç Gerçekleştirme ve Önem Düzeyi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya dâhil edilen öğretmenlerin kurumsal amaçların önemine ilişkin algılarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin kurumsal amaçların önemine ilişkin algılarında, kurumun niteliğinin ve görev süresinin anlamlı farklılık yaratmadığı belirlenirken, öğrenim düzeyinin anlamlı farklılık yarattığı saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesi dönem, okul öncesi eğitim kurumu, okul öncesi eğitimi öğretmenien_US
dc.titleOkul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kurumsal Amaçların Önemine İlişkin Algılarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeA Study on Preschool Educators Thinking About Importance of Institutional Aimsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage221en_US
dc.identifier.endpage229en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster